MAPAMOND. Metaversul este încă la început de drum, așa că nimeni nu știe foarte bine ce urmează să presupună acest nou trend. Știm că Facebook, după ce și-a rebranduit compania sub denumirea de Meta Platforms, creează o rețea de socializare folosind tehnologia realității virtuale (RV), Roblox a anunțat că lucrează la o versiune VR a jocului și câteva studiouri mai puțin cunoscute lansează lumi virtuale la care sunt atașate NFT-uri.
Cu toate acestea, liderii din industria de gaming au ajuns la un numitor comun și anume: metaversul trebuie să fie un loc în care oamenii se distrează și nu unul în care se lucrează. Prin urmare, este important ca pionierii acestei tehnologii să-și aloce mai mult timp pentru cercetare și să nu se pripească să lanseze produse doar de dragul de a le scoate pe piață înaintea concurenței.
Mediul virtual din metavers trebuie să fie imersiv și captivant, însă până în prezent, utilizatorii nu au fost impresionați de grafica mediocră și inovația aproape inexistentă de care a dat dovadă jocul Horizon Worlds, produs de Meta și nici de spațiile de lucru virtuale care sunt cât se poate de anoste.
Phil Spencer, directorul executiv al Microsoft Gaming, a etichetat jocul celor de la Meta ca fiind „un joc video prost construit” și a spus că utilizatorii nu vor putea fi atrași de produse neconvingătoare. Acesta a mers mai departe și a spus că oamenii nu-și doresc „un metavers care arată o sală de ședințe”.
Cei de la PokerStars au înțeles acest lucru și au lansat o aplicație RV de poker online care dă dovadă de un realism fără precedent, întrucât le permite utilizatorilor să citească limbajul corporal al adversarilor umani, ca și cum aceștia s-ar afla împreună la masa de joc.
Nintendo a lansat deja un joc care suportă RV, în primăvara anului 2020. Este vorba despre Animal Crossing: New Horizons, un joc de simulare socială în care apar animale, oameni, ființe mistice, oameni de zăpadă, spirite și anumite creaturi numite „gyroids”. Utilizatorii pot colabora pentru a finaliza împreună diverse obiective, într-un spațiul virtual comun.
Mulți spun că acesta este un joc perfect pentru implementarea tehnologiei realității virtuale, însă președintele gigantului japonez a lăsat să se înțeleagă că Nintendo nu va investi masiv în acest concept, cel puțin pentru moment. „Ca o companie care oferă divertisment, principalul nostru accent este pus pe modalitățile de a oferi consumatorilor noștri surprize noi și distracție,” a declarat Shuntaro Furukawa într-un interviu acordat la începutul acestui an.
Rivalii de la PlayStation tratează subiectul cu precauție, punând accentul, de asemenea, pe factorul divertismentului, dar în același timp, se dezic într-un fel de o potențială tatonare cu Blockchain-ul.
„Deși există metaversuri axate pe domenii precum comunicarea și tranzacțiile bazate pe blockchain sau NFT, pentru Sony, în calitate de companie de divertisment creativ, prima prioritate este de a crea un metavers în jurul divertismentului”, a declarat directorul executiv Kenichiro Yoshida.
Cu toate acestea, companiile din lumea Blockchain-ului nu par să fie intimidate de faptul că industria de gaming tradițională refuză – cel puțin deocamdată – să implementeze monetizarea în cadrul jocurilor. De altfel, liderii blockchain-ului Zilliqa se pregătesc să lanseze anul următor o consolă și un hub de jocuri care sunt axate pe tehnologia Web 3.0. Aplicațiile care urmează să fie lansate pe noua consolă vor folosi conceptul “play-to-earn”, care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a colecta criptomonede sau NFT-uri în timp ce practică diverse jocuri care sunt conectate la Blockchain.
Consola se va conecta la un wallet și va facilita accesul la NFT-uri, dintre care unele vor putea fi folosite în metavers. În același timp, utilizatorii vor putea folosi consola și pentru minat, lucru care reprezintă o noutate absolută în sectorul consolelor. Pentru Zilliqa, acesta va fi punctul culminant al anului 2023, după ce anul trecut compania a lansat metaversul Metapolis, care în esență este o platformă de gaming ce combină RA și RV.