Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – În contextul gravelor accidente care se produc pe DN 6, Sorin Grindeanu a explicat care este procesul etapei în privința drumului de mare viteză Filiași-Lugoj și ce s-a întâmplat cu drumul expres Craiova-Lugoj! 

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a fost prezent zilele trecute la Reșița, după ce o parte din drum a făcut-o, după cum a mărturisit, pe DN 6, de la Drobeta Turnu Severin la Caransebeș. Oficialul ne-a asigurat că problema stării DN 6 nu va mai fi temă de campanie ca în trecut și că lucrurile se îndreaptă deja spre un făgaș normal.

„Anul trecut, pe vremea asta, când am ajuns la Ministerul Transporturilor, am găsit un proiect care suna cam așa: studiu de fezabilitate pentru drumul expres Craiova-Lugoj, care era atribuit unei asociații de companii, a declarat Grindeanu. M-am uitat mai atent, am văzut că acest studiu de fezabilitate pe drumul expres Lugoj-Craiova a fost făcut doar de dragul de a fi făcut. Pentru că în momentul când vii la Ministerul Transporturilor – și spun un secret acum – și vezi că își propune câte unul să facă un studiu de fezabilitate pe câteva sute de kilometri, e clar că acel proiect a fost doar praf în ochi și nu se va realiza niciodată!“, a precizat Grindeanu.

Atunci, spune ministrul Transporturilor, a luat decizia următoare: „Am anulat, am lotizat de la Filiași la Severin, de la Severin la Domașnea, de la Domașnea la Caransebeș, de la Caransebeș la Lugoj. Am și finalizat licitația pentru 3 dintre ele, s-au semnat contractele, până la Caransebeș, urmând ca zilele următoare să semnăm și pentru ultimul“. Este vorba despre desemnarea câștigătorilor primelor trei tronsoane ale drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, o asociere de proiectanți români și italieni.

Potrivit lui Sorin Grindeanu, durata de execuție a studiului de fezabilitate al drumului expres – doar pentru studiu, nu și pentru proiect – era de 4 ani: „Parcă toate semnele duceau că nu se dorea să se facă acel proiect. (…) În momentul ăsta, așa cum vă spuneam, l-am lotizat. E necesar și are finanțare. Îmi doresc să se termine, durata am redus-o pe aceste studii de fezabilitate, 1 an, 1 an jumate maxim, și finanțarea este asigurată pe viitorul exercițiu bugetar, în programul operațional de transport. Îmi doresc ca până în 2024 să nu mai existe subiectul, să fie semnate contractele de execuție“, a încheiat, optimist, vicepremierul Grindeanu.

JCS-A.M.