Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – După aproape două luni de la votul din plen, Consiliul Județean a reușit unificarea terenului de la aeroportul din Caransebeș în cartea funciară, astfel că Gabriel Olariu are cale liberă spre accesarea de fonduri europene. Nu puține, în jur de 100 de milioane de euro!

Ar fi cam ultimul tren pentru ca acest aeroport să se dezvolte, altfel ar fi foarte greu ca un investitor să vină cu atâția bani la Caransebeș. Iar timpul este și el scurt, potrivit lui Gabriel Olariu. „Această unificare ne dă șansa să depunem proiectul pentru finanțarea noilor investiții la Caransebeș. Vorbim de prelungirea pistei de la 2 la 2,5 km, avem acum imaginea exactă a ceea ce trebuie făcut ca să avem o pistă pentru aeronave mari, de 200 de locuri. Suntem în linie dreaptă să terminăm cele două SF-uri și apoi să depunem proiectul pentru finanțare. Se mai pot depune proiectele pentru infrastructura aeroportuară până la finalul acestui an și proiectele trebuie terminate până la 31 decembrie 2023. Avem un singur an în care să putem să facem o investiție care la alte aeroporturi a durat 5, 7, 10 ani. Sunt încrezător că vom reuși să dezvoltăm un aeroport chiar și într-o perioadă atât de scurtă.”, a spus omul de afaceri care vrea să readucă aeroportul din Caransebeș la faima de altă dată.

Olariu a discutat luni, la sediul municipalității din Caransebeș, cu oficiali ai unor companii israeliene care au dezvoltat sisteme de securitate în mari aeroporturi din lume și care, potrivit lui Olariu, vor face din Aeroportul Banat Caransebeș unul securizat, de unde aeronavele de pasageri și marfă vor zbura în toată lumea. Acum se lucrează la întocmirea planului de securitate, pentru a se putea încheia protocoalele cu organele abilitate ale statului (SRI, Vamă și alții) cu atribuții în operarea curselor comerciale de pasageri. „Avem deja un operator autorizat în România, care dorește să facă curse la Caransebeș, sigur, cu avioane mici, până la 12 persoane, începem să testăm piața. În prima fază vorbim de curse la București Băneasa, după care măcar câteva curse charter la Constanța. Până vom autoriza aerogara, suntem în discuții cu un distribuitor de combustibil, care trebuie să-și deschidă o bază aici, să aduca bazine ca să se poată alimenta aeronavele.”, sunt veștile bune care vin dinspre Olariu și aeroportul din Caransebeș.

Vești confirmate și de primarul Felix Borcean: „Am fost acolo, aeroportul are toată infrastructura pusă la punct, inclusiv zonele astea specifice unui aeroport, cu check-in, check-out, aerogară și se și construiește una nouă. Gabriel Olariu e ambițios, a dovedit cu proiectele pe care le face, am încredere că în sfârșit se va întâmpla ceva și cu acest aeroport!”

Investiția pe fonduri europene nu ar fi fost posibilă dacă actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu ar fi inclus aeroportul din Caransebeș în Masterplanul de transport al României. „I-am ajutat, așa cum știți, acum depinde de ei. Au tot sprijinul meu, așa cum l-am dat și până acum.”, spunea recent, la Caransebeș, ministrul Grindeanu. Fapt recunoscut și de Gabriel Olariu: „Vreau să mulțumesc domnului ministru Grindeanu, care ne-a dat șansa să concurăm pentru un loc în nivelul al doilea al aeroporturilor și să fim prinși în masterplan ca să putem să beneficiem de fonduri europene.”

Până atunci, luna viitoare, între 17-19 iunie, Aeroportul Banat va fi gazda unui festival-eveniment organizat în parteneriat cu Primăria Caransebeș, alături de Flight Festival, Check-OUTeam și ADictive Advertising Agency. La TAKE OFF Caransebeș vor concerta Delia, Nane, Vița de Vie, Maximilian, Phaser, John Trend, K-Lu și mulți alții, vor fi două scene pe aeroport, zonă de food court și multe alte surprize, dar toate la timpul potrivit.

JCS-R.M.