REȘIȚA – Ca să se decidă care vehicule electrice sunt mai bune pentru Reșița, primarul încearcă tot ce prinde. După ce săptămâna trecută s-a plimbat cu un autobuz electric produs de nemții de la MAN, ieri a fost rândul turcilor de la Karsan să-i arate primarului ce pot. La capătul plimbării, primarul s-a edificat asupra unui lucru: gropile din carosabil se simt la fel de bine indiferent cu ce circuli. În imagine nu l-au încolțit cetățenii, ci doar ziariștii, curioși și ei să afle mai multe!
Vehicule electrice spre mall-ul de pe malul drept al Bârzavei și spre Domeniul Schiabil Semenic. Așa sună planurile primarului pentru autobuzele care vor fi achiziționate la pachet, în faza a treia a proiectului tramvai. Acesta va acoperi coloana vertebrală a orașului, în vreme ce autobuzele vechi, cumpărate din Olanda, vor deservi trasee secundare precum Moroasa, Lend, Bd. Muncii etc.
Faza 3 tramvai mai cuprinde modernizarea stației intermodale din Piața Republicii și reabilitarea întregii infrastructuri a Căii Timișoarei, inclusiv bifurcația spre IMR. „Pe fazele 1 și 2, suntem în fază avansată de evaluare, avem doi constructori, Alstom din Franța și Porr din Austria. Dacă ambele companii trec de partea de documente și evaluare tehnică, urmează evaluarea financiară. Sperăm să treacă ambele de evaluarea tehnică, pentru ca cea financiară să fie cea care va decide. După 1 ianuarie, sperăm să avem un câștigător. Faza 3 este pe SEAP”, declară primarul.
În cadrul acestei faze, se va face o licitație în privința autobuzelor. Numai că, deocamdată, faza e la etapa în care primăria evaluează tot ce există pe piață în România. Primarul a evaluat un autobuz model E Atta de 12 m lungime, cu 27 de locuri și capacitate maximă de 90 de pasageri, dotat cu facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități. „Capacitatea bateriilor este de 459 kw și asigură o autonomie de peste 450 km în condiții reale de trafic. Garanția bateriilor asigurată de producător este de minim cinci ani. Încălzirea și aerul condiționat sunt asigurate electric, cât și opțional cu un preîncălzitor mai puțin convențional cu combustibil fosil, diesel”, am aflat de la Ion Zaharia, reprezentantul Anadolu Automobil Rom, și odată cu presa a aflat și primarul.
Încă un detaliu demn de consemnat: în funcție de pachetul de baterii alese, un asemenea autobuz costă în jur de 500.000 de euro. Nu-i bai, că doar nu le cumpără nimeni pe banii orașului. Doar că primarul mai are de evaluat până să se hotărască.
JCS-Ionel Ivașcu