REŞIŢA – Şeful judeţului, Romeo Dunca, a făcut recent o vizită pe Muntele Semenic, la sediul Salvamont, şi e hotărât să facă schimbări. Ceea ce l-a nemulţumit în primul rând pe Dunca a fost clădirea mult supradimensionată faţă de nevoile Salvamontului!
„Eu nici nu înţeleg ce fel de sediu e ăla care are 4 camere pentru Salvamont şi 14 camere libere pentru alte activităţi. Asta înseamnă că aceste «alte activităţi» ar trebui să se regăsească într-un venit. Nu se întâmplă asta, e mizerie acolo, dovadă că acei cabanieri nu şi-au făcut treaba, nici nu-i cunosc, dar nu au făcut nimic. Am discutat un scenariu în care să scoatem al doilea corp, care nu este necesar pentru Salvamont, plus etajul 2 de la Salvamont, 4 camere de acolo şi 10 din corpul celălalt, să le scoatem şi să încercăm să le externalizăm. Probabil că o să obţinem nişte venituri, în aşa fel încât să nu trebuiască să cumpărăm noi lemne pentru întreaga clădire, timp în care noi pe acte folosim doar 4 camere“.
Despre noul şef al Salvamont Caraş-Severin, preşedintele CJ a explicat că acesta va fi numit de la 1 octombrie pentru o perioadă de 6 luni, timp în care se va organiza un concurs pentru ocuparea postului: „La 1 octombrie, Salvamont Caraş-Severin va avea alt şef. Aşa a fost dată hotărârea, până la această dată să avem făcută deja schimbarea. Organizarea concursului pentru postul de şef la Salvamont va mai dura, însă în limita legii voi desemna un reprezentant care să se ocupe în primele 6 luni de Salvamont“.
Preşedintele Consiliului Judeţean mai vrea un om în echipa de salvamontişti de pe Semenic, în contextul în care investiţia primăriei va atrage mai mulţi turişti: „Vom găsi calea legală pentru încă un om, fiindcă va mai trebui un om în plus la Semenic. Asta pentru că prin investiţia pe care a făcut-o primăria va fi o diferenţă foarte mare, deci oamenii vor năvăli, fiindcă pârtiile de acolo sunt foarte bune, foarte frumoase. Nu avem încă gondola acolo ca să avem o staţiune aşa cum ar trebui, dar eu cred că afluxul de turişti va fi foarte mare, vor veni cu microbuze, cu autobuze, iar riscul de accidentări va fi foarte mare. Acolo erau trei salvamontişti şi doi cabanieri, acum vom încerca să dăm cabana la o persoană fizică sau juridică, cine doreşte să vină cu un plan de afaceri, se poate organiza oricând o licitaţie, iar cine va lua cabana de acolo, partea comercială, vom încerca să impunem să se ocupe de tot, în aşa fel încât să nu mai fie nevoie de cabanieri aici, va rămâne postul vacant, dar nu vom mai angaja pe nimeni. Ne-am gândit, pe de o parte să vină bani din afară, pe de alta să fim ajutaţi să nu facem cheltuieli. Un salvator vom încerca să aducem, aşa cum a fost domnul Balaban, dar care-şi pregăteşte dosarul de pensionare, un salvator foarte bun datorită experienţei din acte, sperăm să găsim un băiat pregătit. Eu cred că lucrurile se vor îndrepta spre făgaşul normal“.
„Surpriza“ din spatele noului sediu Salvamont
În cadrul aceleiaşi vizite de lucru, Dunca a fost să vadă şi locaţia noului sediu al Salvamont pe Semenic, însă în acte a dat peste alte nereguli care l-au surprins: „E un grup de trei clădiri, din care una este renovată, cea din mijloc, e funcţională şi arată destul de bine. Celelalte două clădiri sunt degradate. Pe aceste clădiri, «surpriză», Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri a cheltuit 260.000 lei! Deşi Salvamont a primit în chirie o clădire de patrimoniu unde să-şi desfăşoare activitatea, pe banii DJDP, a comandat nişte studii care au costat 260.000 lei, aproape 60.000 euro, ca să demoleze construcţia. Cum să demolezi construcţia unde tu ai venit în calitate de chiriaş? Asta fără să existe o hotărâre de consiliu în acest sens. Am dat lucrarea asta la corpul de audit, să vedem dacă este legal să iei din buget 260.000 lei, să împarţi lucrarea, pentru că ea este împărţită în trei, respectiv reabilitare, studiu de fezabilitate şi lucrări ce ţin de studii de demolare“.
JCS-Alexandra Gorghiu