Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Proaspăt alesul edil al reşiţenilor a reiterat ideea aducerii serviciilor publice de transport, curăţenie şi gestionare a deşeurilor sub umbrela primăriei.

În ultimii ani, reşiţenii au asistat şi chiar au suferit din cauza unei aşa-numite drame a serviciilor publice, care, indiferent de câte ori au fost reinventate, au sfârşit tot în faliment. Gunoaiele au năpădit urbea, în mod ciclic, din cauza funcţionării defectuase a serviciilor de salubrizare şi de gestionare a deşeurilor, iar transportul local a ridicat atât probleme de frecvenţă, în special pe anumite rute, cât şi de confort, vizavi de funcţionarea aparatelor de climă. Asta pe lângă faptul că toate aceste servicii funcţionau, cândva, sub umbrela primăriei, pentru ca mai apoi să fie externalizate, rupte de sub umbrela vehciului IGOR, ulterior Prescom. Acum funcţionează în totalitate în sferă privată, iar derularea lor presupune tot felul de subvenţii acordate din bugetul local.

Ei, bine, noua administraţie reşiţeană a adus cu ea o regândire a serviciilor, care ne-ar putea transpune în era vechiului IGOR. „Nu aş vrea să las deoparte nici acel proces de internalizare, pe care-mi doresc foarte mult să-l facem, pentru care vom declanşa un mecanism de consultare publică rapidă, astfel încât să aflăm dacă opinia reşiţenilor este în asentimentul ideii pe care noi o avem, de a recrea fostul IGOR, cu servicii de transport public, salubritate şi curăţenie în oraş. Sunt mai multe avantaje aici, pe care aş vrea să le menţionez. De exemplu, în toate aceste servicii publice se vehiculează TVA-uri care se primesc, se dau la stat şi aşa mai departe, care încarcă preţurile într-o anumită măsură, plus că toate aceste companii fac profit. Dacă serviciul public este în directa noastră coordonare, putem face cu siguranţă economii, pentru că pe noi nu ne interesează să facem profit, iar compania noastră ar putea reinvesti un eventual surplus bugetar creat de aceste servicii. Cu alte cuvinte, există foarte multe beneficii de ordin material şi financiar pentru locuitorii Reşiţei, dacă internalizăm aceste servicii“, a declarat primarul Reșiței, Ioan Popa.

3 Comments

  1. Resita este orasul cu doua firme PRIVATE de CURatenie, salubritate si care uda drumul chiar cand afara ploua (Brathner si Supercom care este firma ginerelui supereroului din CARAS-SEVERIN). Putem sti si noi ca simpli cetateni cati bani se incaseaza pe un stropit cu apa pe o tura de oras? Tot ce s-a asfaltat sau pavat s-a realizat prin contracte cu firme private. In Resita autobuzele sunt cu numar de PMR(adica aprartin de patrimoniul primariei) dar managementul este privat(RO-A-TIR), cu alte cuvine primaria repara pe cheltuiala ei autobuzele, dar profitul merge la managerul privat.
    In Timisoara, transportul in comun, salubritatea, gospodarirea orasului( pavaj, intretinere drumuri etc) sunt realizate de primarie, nu exista firme private sau management privat. Diferenta intre Resita si Timisoara se cunoaste. Va rog domn primar sa ma corectati daca nu este adevarat in ceea ce am descris.

    • Subscriu, celor afirmate de domnul Tibi!
      Ar trebui „investigate” si modul in care s-au desfasurat licitatiile” in urma carora s-au atribuit servicii publice vitale unor NEaveniti (?) ca si cand resitenii nu mai vor sa faca nimic prin ei insisi, fapt cotrazis de realitate! Categoric, resitenii doresc sa munceasca aici, nu aiurea, dar acest lucru trebuie facut posibil si atractiv din toate punctele de vedere!
      Domnul Primar, nou ales, va trebui sa-si afirme prin fapte spiritul antreprenorial, altfel va fi judecat dupa …esecurile propriilor afaceri ( blocul din zona Lidl, preturile mari percepute pe munte, numarul de angajati si profiturile declarate samd)…
      Spor la treaba Consiliului Local „reunit” in jurul Primariei si al intereselor nepartinice!!!
      Asteptam!

  2. Daca IGORul sau PRESCOMul si-ar fi facut corect datoria nu as mai fi avut nici o retinere, dar cum firme „de stat” nu si-au facut nicicand datoria cu raspundere am o retinere la refacerea IGORului. La ora actuala nu poti sa spui ca transportul in comun nu este cat de cat bun, iar curatenie in oras se face totusi. Imi aduc aminte de vechile firme, multa mizerie, transport deficitar, etc. Imi dau seama ca domnul primar nu are in grija decat reducerea cheltuielilor. Majoritatea maharilor si nu numai au masini. Cati dintre ei circula cu autobuzul? As vrea sa vad vreun primar, prefect, consilier, etc. sa circule cu autobuzul sa vada cam cum este. Externalizarea a fost si este inca o buna afacere pentru majoritatea conducatorilor, indiferent in ce institutie lucreaza. Deci cred ca este destul de greu de aflat o solutie viabila. Indiferent ce solutie se adopta tot omul sfinteste locul. As dori ca resitenii sa nu stea deoparte si sa-si manifeste optiunea, atunci cand li se va cere.

Adaugă comentariu