Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Cumpărătorii unor servicii turistice nu ştiu, de multe ori, la ce să fie atenţi. Nu au fost puţine situaţiile unor turişti care, deşi erau îndreptăţiţi să denunţe un contract, fie au optat să renunţe la acest drept, fie au ales căi greşite.

Or, acest lucru pleacă de la o insuficientă informare, de la scăpări din atenţie ale unor amănunte care ar putea face diferenţa dintre o vacanţă reuşită şi una de coşmar.

„Ar fi bine ca respectivul cumpărător să verifice, spre exemplu, în cazul cazării la o pensiune, afişarea certificatului de clasificare valabil emis de Autoritatea Naţională pentru Turism – ANT, tarifele pentru tipul de cameră – şi aici trebuie ştiut că acestea pot fi negociate, în condiţiile legii, pentru că cele afişate sunt preţurile maximale. Două acte prea puţin utilizate la unităţile de cazare cărăşene sunt condica de reclamaţii şi cartea de imobil – ambele prevăzute în actele normative în vigoare”, a precizat Daniel Laţcu, directorul unei agenţii de turism reşiţene. Orice abatere de la prevederile contractului încheiat cu prestatorul de servicii turistice poate fi denunţată ANT sau Protecţiei Consumatorului.

„Dacă se merge în concediu printr-o agenţie şi nu corespunde categoria de cazare, nu se primesc anumite servicii prevăzute în bonul-comandă, denunţul se poate face la faţa locului sau la agenţia vânzătoare. În cazul petrecerii concediului într-o altă ţară, este indicat ca turistul să verifice pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe secţiunea «risc de ţară» pentru respectivul stat”, a mai amintit Laţcu.

Flavius Rotariu

Adaugă comentariu