Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Traficul greu care intră în oraş pe Calea Caransebeşului ar putea fi deviat, de la Kilometrul 8, spre Ţerova. Iar firma care se ocupă de fier vechi, ar putea fi mutată de vizavi de Liceul de la pod, în Ţerova.

Faptul că autorităţile locale au luat decizia să închidă „favelele braziliene“ de pe dealurile Reşiţei, prin faptul că niciun contract de închiriere pentru grădini nu a mai fost prelungit, ar putea avea primele efecte benefice vizibile. Unul dintre ele este legat de o mult visată centură a municipiului, în ultimele zile ale anului trecut lucrându-se deja la studiul de fezabilitate al unui proiect în acest sens.

Nu va fi totuşi o centură propriu-zisă, ci mai mult o bretea, care va devia un pic traficul dinaintea intrării în oraş, până în apropierea actualului drum de centură. Primarul Ioan Popa explică: „De la Kilometrul 8, de la staţia de înaltă tensiune, să venim până la fostul aglomerator, 5 kilometri, cu un drum de clasă IV, adică un drum pe care să se poată face trafic greu, să preia acele camioane care merg cu fierul vechi astăzi, şi intră în oraş pe Calea Caransebeşului. Deci, reţineţi, o mie de tone de fier se cară pe zi, prin Reşiţa, rutier preponderent, spre Combinat, şi traversează tot oraşul! Ei, această o mie de tone dorim să n-o mai aducem pe Calea Caransebeşului, să facă sensul giratoriu (intersecţie dirijată – n.r.), să meargă vizavi de «Traian Vuia», acolo la Fierul Vechi, cum îl ştie toată lumea, şi să mutăm acel operator în zona Ţerova. Când va fi gata drumul, fierul vechi va veni pe acest drum de 5 kilometri până acolo. Şi de acolo până la CSR, până la TMK, camioanele se vor duce prin spatele haldei de zgură. Şi, practic, degrevăm circulaţia în oraş de camioanele astea pe care le vedeţi toată ziua“.

Bine, bine, dar care ce legătură are acest drum cu grădinile oamenilor? „Va avea 5 kilometri, este un drum care va fi similar cu cel până la Kilometrul 8, ca un drum judeţean sau naţional. Va avea probabil o bază de zgură, ca să folosim un pic de zgură din haldă, să mai degrevăm un pic halda, şi va fi un drum de 7 metri cu un trotuar pe o parte. Şi ăsta va trece cu siguranţă prin multe din grădinile de care discutam anterior“, a precizat Popa.

Şi dacă tot vorbim de drumuri noi, şeful administrativului reşiţean a amintit şi de finalizarea lucrărilor la cel care face legătura între zona Triaj şi cea a unităţii militare de pe Dealul Lupacului: „Drumul de legătură este asfaltat tot, are 1,2 kilometri, este un drum destul de îngust faţă de cât ar trebui să fie. El a fost proiectat cu puncte de întâlnire, adică din sută în sută de metri se lăţeşte, astfel încât să se aştepte cei de sus cu cei de jos. Dar, foarte probabil, o să discut cu dl Sălăjan de la Rutier, de la Circulaţie, îl vom face doar cu un sens auto, pentru că vreau să mă feresc de accidente în zonă. Drumul este foarte bun şi s-ar putea să circule noaptea. Pentru un sens e foarte bun, vom face un sens de urcare, foarte probabil. Nu a avut proiectat şi sistem de iluminat pe PNDL, dar putem face noi ulterior. Nu e un cost atât de mare! Dar de la unitatea militară în sus mai este un drum betonat, militar, vechi, îl ştiţi cu toţii, foarte îngust, mai îngust decât ăsta, pe care noi vrem să-l lăţim la două benzi. Şi evident că atunci când îl lăţeşti la două benzi din nou intri în grădini şi în proprietăţi. Câteodată dezvoltarea solicită şi acţiuni de acest gen care nu sunt agreate de unii cetăţeni“, a conchis primarul.

3 Comments

  1. Adica drumul e facut pentru un agent economic. Care apropos, are avizele de la Mediu pentru zona Triaj ?
    Acel drum are , poate , utilitate doar daca ai certitudinea ca se va circula prin centura din spatele haldei de zgura. Daca nu o sa circule asa, sunt bani aruncati.

  2. Nu ar fi mai normal ca transportul fierului vechi să revină pe calea ferată? Așa cum a fost acum mulți ani, până când ceferiștii s-au trezit să facă grevă provocând pierderi imense CSR-ului, de parcă aceștia erau de vină pentru nemulțumirile lor.

Adaugă comentariu