Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Dacă obiectivele care se ridică acum nu vor fi de jucărie, ci unele reale, iar la ele s-ar putea adăuga alte surprize promise de primărie, centrul gravitaţional al urbei ar putea fi chiar acolo.

Cine s-ar fi gândit, în urmă cu un deceniu, că în ograda bătrânului CET, în locul bureţilor vânduţi odinioară de unul dintre paznici, ar putea răsări, cândva, un nou Centru Civic al Reşiţei? Până una, alta, nici când s-au învârtit braţele artezienei din Centrul Civic, nimeni nu s-a gândit că, de fapt, kilometrul zero al Reşiţei va fi Victoria sau Kaufland.

Pe vechea platformă CET-Prescom a răsărit deja un Penny Market şi urmează, cât de curând, un Kaufland şi un Lidl. Ce va mai învia în vechea vatră a urbei? Potrivit primarului Ioan Popa, pe listă este în pregătiri vechiul bazin 7 Noiembrie, acum în ruină, dar pentru care au tot existat tentative de finanţare. Şi nu e vorba de o glumă! Aleşii reşiţenilor au rectificat bugetul de anul acesta, alocând 130.000 de lei special pentru primii paşi în această direcţie, „expertiza tehnică bazin Lunca Pomostului, după cum preciza primarul Ioan Popa. Pentru bazinul din Luncă – despre care ştim cu toţii că stă, zace, se dărâmă – a fost făcut un proiect transfrontalier, pe mandatul anterior mie, 2012-2014, dar nu s-a calificat. Adică el este eligibil, dar n-a mai prins finanţare. Între timp, vrem să facem o expertiză, pentru ca un expert să spună, dom’ne, mai poate fi reabilitată clădirea asta sau s-o dăm jos. Pentru că jumătate din peretele dinspre amonte e deja căzut. Şi atunci sunt obligat să fac o expertiză înainte de a decide ce fac mai departe în zona respectivă. Fac expertiză şi pe bazinul interior, şi pe cel exterior“.

La acest complex încărcat cu centre comerciale, cu locuri de agrement, cu bazine de înot interioare şi exterioare, s-ar putea adăuga încă un bazin de recuperare pentru cei cu afecţiuni locomotorii, care era în plan tot pentru Luncă. Toate ar fi suficiente atuuri pentru ca reşiţenii să aibă un Centru real, în vechea vatră a urbei.

2 Comments

  1. Jenant!
    Daca polul de atractie al resitenilor va fi patrunjelul de la Lidl sau oalele la promotie din Kaufland!

Adaugă comentariu