Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Simularea examenului de Evaluare Naţională a debutat luni, 23 februarie, cu proba la Limba şi Literatura Română.

În această perioadă, elevii clasei a VIII-a îşi testează cunoştinţele în vederea participării la examenul de Evaluare Naţională. Testările continuă marţi, 24 februarie, cu proba la Matematică, iar în data de 25 februarie se desfăşoară simularea examenului la Limba şi literatura maternă.

În Caraş-Severin, testările pentru elevii clasei a VIII-a se desfăşoară în 94 de centre de examen. Pentru proba la Limba română s-au înscris 2.598 de elevi. Dintre aceştia, 181 au absentat. Conform insp. şcolar Ion Moatăr, nici un elev nu a fost eliminat din sala de examen. La Limba Română elevii au primit trei subiecte şi au avut la dispoziţie două ore ca să le rezolve.

Primul subiect s-a referit la doina populară, „Foaie verde fir mohor“, iar elevii au avut de scris câte un antonim pentru „uşor“, „seară“ şi „să umblu“. De asemenea, tinerii au trebuit să explice rolul unei cratime, să transcrie o comparaţie şi un epitet din textul la prima vedere şi să redacteze o compunere între 150 şi 250 de cuvinte în care să motiveze apartenenţa la specia doinei populare „Foaie verde fir mohor“.

La subiectul al doilea elevii au primit un articol din ziarul Adevărul, „Cum se mai păstrează printre vilele din comuna bistriţeană Maieru unul dintre cele mai vechi obiceiuri de Sânziene“, semnat de Bianca Sara, iar subiectul trei a constat în redactarea unei scurte naraţiuni în care se relateze o întâmplare reală sau imaginară petrecută în timpul unei zile de vară în maxim 150 de cuvinte. Elevii vor putea afla rezultatele obţinute în data de 6 martie.

Potrivit metodologiei de organizare, elevii care participă la simulare nu pot intra în sălile de examen cu manuale, cărţi, dicţionare, însemnări sau rezumate care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor şi nici cu ghiozdane sau poşete. De asemenea, elevii nu pot avea asupra lor nici telefoane mobile sau căşti audio. Rezultatele obţinute la simularea Evaluării Naţionale vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii şi şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral.

Adaugă comentariu