Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Ministerul Educaţiei are în plan proiecte măreţe, fără a vedea însă care sunt adevăratele bube ale sistemul educaţional.

Recent, Remus Pricopie, ministrul Educaţiei, declara că manualele digitale sunt soluţia optimă pentru a uşura ghiozdanele şcolarilor, mult prea grele pentru cei de vârstă mică. Cu siguranţă, ideea ministrului i-a făcut pe mulţi să zâmbească, în condiţiile în care, în România secolului XXI, există încă unităţi de învăţământ fără apă, canalizare sau încălzire termică. Această situaţie se vede cel mai bine la începutul fiecărui an şcolar, atunci când multe unităţi de învăţământ îşi primesc cu greu autorizaţia sanitară.

Nici judeţul nostru nu este străin de astfel de lucruri, din cele 471 de unităţi şcolare, 71 dintre ele nu avea autorizaţie de funcţionare la data de 20 august, conform datelor prezentate joi, în cadrul Colegiului Prefectural, de inspector şcolar Ionel Moatăr. Potrivit declaraţiilor acestuia, din numărul total al unităţilor şcolare existente în judeţ, 237 sunt complet reabilitate, 85 – parţial, iar în cazul a 149 imobile nu s-a intervenit din anul contrucţiei lor. Dacă vorbim despre starea tehnică a acoperişului, în 145 de cazuri acesta nu a fost deloc reabilitat, în timp ce în 74 de unităţi s-a reuşit înlocuirea sa pe porţiuni mici, urmând a se finaliza lucrarea de îndată ce se vor găsi şi banii necesari.

Acestea nu sunt singurele probleme ale şcolilor cărăşene. Dacă faţă de anii trecuţi lucrurile s-au mai schimbat în privinţa racordării şcolilor la reţeaua de alimentare cu apă, nu acelaşi lucru putem spune în cazul canalizării. „363 de unităţi au apă potabilă, 90 sunt încă neracordate la reţeaua de apă, iar 18 sunt în curs de racordare. Dacă vorbim despre racordarea la reţeaua de canalizare, în acest caz numai 211 unităţi de învăţământ sunt racordate. Menţionez că, la ora actuală, 365 de unităţi şcolare au încălzire centrală, din care 98 sunt racordate la reţeaua de gaz, 33 la sistemul de termoficare, iar 225 la alte forme de alimentare a centralelor. Nu au încălzire centrală 104 unităţi, şi sunt în curs de realizare a încălzirii centrale 11 şcoli. De menţionat şi că, se încălzesc încă cu sobe, 115 unităţi de învăţământ din judeţ”, a declarat inspector şcolar Ionel Moatăr.

Plecând de la procentul mare, de 15,07%, al şcolilor care nu reuşiseră să-şi obţină autorizaţia de funcionare până la începutul săptămânii trecute, prefectul judeţului, Silviu Hurduzeu, a declarat, în finalul discuţiilor, că situaţia este cât se poate de îngrijorătoare. Totodată, acesta le-a recomandat autorităţilor locale prezente în sală să încerce, pe viitor, o accesare de fonduri europene, pentru reabilitarea unităţilor şcolare.

Roxana Bălan Nafiru

3 Comments

  1. ODA LUI PRICOPIE Reply

    Acest Pricopie este absolut ridicol in aceasta functie si total lipsit de realism in gandire si actiune!Este absolut aberant si totalmente deplasat cu idelie lui „”revolutionare””!!!Se vede dupa cum se exprima si cat este de incoerent in gandire,ce IQ de molusca are!Cu el in frunte,educatia are in fata „”numai succesuri”‘ si impliniri „”maretze””!Exact ceeace lipsea in educatie,erau aceste tablete!Incredibil,ce concluzie epocala!!!Vai de copiii nostri,cu un astfel de ministru la carma…

  2. Autoritatile locale au alte preocupari, dar stau bine mersi! Cei care ar trebui sa fie interesati de osrta scolilor, in mare parte nu prea au scoala, urasc scoala si intervin numai daca le iasa ceva! Ar trebui ca anumite institutii sa monitorizeze primarii in privinta relatei acestora cu scolile! Ar fi destul de interesant!

Adaugă comentariu