Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Dacă la faza I lucrurile sunt clare, în sensul reamenajării tronsonului din Govândari, cam pe acelaşi traseu, adevărata schimbare vine odată cu faza a II-a, care va schimba la faţă întregul oraş, inclusiv vatra urbei, până în Muncitoresc.

Tramvaiul reşiţean, ajuns la cea de-a doua fază, a ridicat serioase probleme privind finanţarea. De fapt, toată lumea ştie că, pentru aducerea de tramvaie, pe un buget de 25 de milioane de euro, este în derulare procedura de licitaţie organizată de Ministerul Dezvoltării. Faza I, cu un buget de 20 de milioane de euro, este şi ea într-un stadiu avansat, şi vizează partea de Govândari, incluzând toată infrastructura, pornind de la depou, din zona Confecţii, cu spălătorie, partea de mecanică şi alte facilităţi, până în Triaj.

Dar ce cuprinde faza a II-a?

Tot pe un buget de 20 de milioane de euro, această etapă include în primul rând lucrări la calea de rulare, de la kilometrul 7 plus 700 de metri, până la Kilometrul 8+300, „pe întregul traseu, calea de rulare se va proiecta în soluţie carosabilă, nivelul superior al şinelor fiind separat faţă de carosabilul adiacent, prin aceasta creându-se un culoar dedicat transportului în comun şi vehiculelor de intervenţie 112. Peroanele de tramvai se vor dispune pe partea dreaptă a sensului de circulaţie a tramvaiului şi vor fi deservite atât de tramvaie, cât şi de autobuze. La extremităţile traseului – intersecţia Republicii cu Făgăraşului, respectiv Iorgovici-Piaţa Republicii – se vor amenaja soluţii de întoarcere a tramvaiului sub formă de rebursment/bretea“, după cum regăsim în raportul de specialitate purtând semnătura lui Graţian Dobre, directorului executiv al Direcţiei Dezvoltare Locală şi Instituţională.

Din acelaşi document aflăm că „linia aeriană de contact va fi cu suspensii transversale pe console, pe stâlpi metalici montaţi între liniile de tramvai sau pe trotuare. (…) Instalaţia de iluminat stradal se va monta pe stâlpii liniei aeriene de contact“. Această linie aeriană de contact va fi împărţită pe sectoare izolate unele de celălalte, alimentate din centre diferite, iar cablurile de alimentare vor fi trase prin zona verde de lângă trotuare sau pe sub trotuare.

Iniţiativa propune şi reabilitarea integrală a podurilor Doman şi Libertăţii, dar şi modernizarea infrastructurii rutiere, pietonale, incluzând spaţii verzi, trotuare, piste pentru biciclete şi parcări, în funcţie de tronson, începând cu Bulevardul Republicii, de la intersecţia cu Bulevardul Muncii şi strada Făgăraşului, până în Piaţa Republicii, în cartierul Muncitoresc. Asta presupune şi accesele către străzile laterale şi modernizarea zonei pietonale Aleea Ineu. „Pe lângă străzile care alcătuiesc magistrala de transport la nivelul municipiului Reşiţa, proiectul are impact şi asupra unor străzi cu care acestea se intersectează, cum ar fi Bulevardul Muncii, strada Progresului, Aleea Ţarcului, Bulevardul A.I. Cuza, străzile Spitalului, Independenţei şi Oituz, şi Aleea Ineu“, se mai arată în documentul citat.

Antoniu Mocanu

Enable referrer and click cookie to search for pro webber