REŞIŢA – Un reşiţean ne-a sesizat în legătură cu sistemul de consultaţii practicat la ora actuală.
Potrivit actelor normative în vigoare, acordarea de consultaţii se face pe bază de programare. Cititorul Adrian Gheţa ne-a declarat că, din cauza unor probleme la picior, s-a deplasat la medicul de familie, care i-a eliberat o trimitere către cabinetul ortopedic din policlinica Spitalului Judeţean.
„Am citit pe ușa respectivului cabinet că programările se fac la un anumit număr de telefon. Zis şi făcut, dar am fost programat la o distanţă de câteva săptămâni. Am insistat a fi primit fiindcă am dureri mari la picior (fiind și diabetic insulino-dependent). Am fost trimis la urgenţe. Nu cred că este normal ca pentru o banală consultație cu trimitere să fiu programat peste două săptămâni sau să aglomerezi serviciul de urgenţă. Rămân cu speranţa că lucrurile se vor îndrepta”, ne-a declarat cititorul.
Pentru a lămuri situaţia, am solicitat informații din partea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate. „Acordarea de consultaţii se face pe bază de programare la asistenţa primară şi ambulatoriile de specialitate, aşa cum se stipulează în ordinul ministrului Sănătăţii 44 din 20 ianuarie 2012. Excepţie de la programări sunt situaţiile de urgenţă medico-chirurgicală sau solicitările la cabinetele din mediul rural unde nu există programări telefonice. Cu toate acestea, domnul în cauză este rugată să sesizeze şi Casa de Asigurări de Sănătate pentru a lămuri cazul”, ne-a declarat dr. Laurenţiu Mărţuică, medicul şef al CAS Caraş-Severin.
Flavius Rotariu