Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Încercând să rezolve problemele apărute din vară pe una dintre străzi, s-a constatat că… au îngheţat ţevile.Un reşiţean a apelat la Jurnal de Caraş-Severin pentru a obţine sprijin în rezolvarea problemelor pe care le are legate de furnizarea apei potabile. Ghiţă Barbu, de pe str. Carpaţi nr. 45, spune că necazurile au apărut cam din vara lui 2011: „De când am fost branşaţi la noua conductă de apă, nu mai avem presiune. Câte o zi, două avem, apoi o săptămână nu. Sunt zile când nu avem deloc. Nu te poţi spăla, nu poţi face nimic“. Omul spune că mai mulţi reşiţeni întâmpină aceeaşi problemă, şi nu doar de pe strada Carpaţi, ci de pe toate cele care fac legătura între zonă şi drumul de centură al oraşului.

„Tot sunăm la AquaCaraş dar în ultima vreme nici nu ne mai răspund la telefoane. Probabil cunosc deja numerele şi nu mai răspund“, se plânge Ghiţă Barbu, care ne-a explicat că muncitorii furnizorului de apă au fost, în trecut, în zonă pentru a face diferite lucrări de reparaţii, care n-au avut însă decât efect temporar.

Am luat legătura cu cei de la AquaCaraş, care ne-au comunicat că „din cauza temperaturilor foarte scăzute din ultima perioadă, a început să se manifeste fenomenul de îngheţ la nivelul conductelor de distribuţie a apei potabile şi la branşamentele utilizatorilor. Drept urmare creşterii numărului de solicitări şi reclamaţii referitoare la lipsa apei potabile din cauza îngheţului, Aquacaraş a decis suplimentarea echipelor de intervenţie şi prelungirea programului de lucru în scopul soluţionării cât mai operative a reclamaţiilor. Programul de lucru al echipelor de intervenţie a fost prelungit până la orele 22, inclusiv în zilele de sâmbătă şi duminică. Acest program va rămâne în vigoare până la reglementarea situaţiei pe toată perioada de cod galben de ger. Probleme majore se manifestă pe străzile Carpaţi, Golului şi Călugăreni şi punctual în alte zone ale Municipiului Reşiţa în care circulaţia apei în conducte este redusă favorizând apariţia fenomenului de îngheţ. Încurajăm cetăţenii municipiului Reşiţa să apeleze Dispeceratul Central al Aquacaraş la telefon 0255/215643 pentru sesizarea tuturor cazurilor de lipsă apă potabilă pentru a putea interveni cât mai prompt în vederea dezgheţării conductelor/branşamentelor şi reluarea furnizării apei potabile“.

Potrivit Adrianei Almăjan, purtătorul de cuvânt al AquaCaraş, cei de pe str. Carapaţi au depus într-adevăr mai multe reclamaţii, inclusiv una prin primărie, însă problema de acolo nu a fost nicidecum una tehnică. În prezent însă, gerul e de vină, la fel ca în cazul câtorva blocuri.

Antoniu Mocanu

Adaugă comentariu