Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Printre lucrurile absolut necesare unui concediu reuşit se află actul care atestă contractarea serviciilor.

Cei care şi-au achiziţionat un pachet de servicii turistice prin intermediul unei agenţii de profil sau al unui tour-operator sunt sfătuiţi să verifice de câteva ori, înainte de plecare, principalul act care dovedeşte şi specifică tipul serviciilor achiziţionate.

„Este vorba despre acel voucher, pe care trebuie să fie înscrise toate serviciile de care beneficiază turistul, în funcţie de vacanţa pentru care a optat – individual, autocar, croazieră – în urma contractului încheiat. Pentru vacanţa individuală (cu maşina proprie) este nevoie de voucher-ul de cazare pe care este înscris tipul ales şi mesele (dacă a inclus şi alimentaţia în pachet, de la mic dejun, la ultra all-inclusive). Agenţia care a vândut pachetul este obligată să înmâneze turistului respectivul act. Există posibilitatea ca hotelul să nu solicite documentul amintit, dar, pentru rezolvarea unor eventuale neconformităţi sau plângeri ulterioare, este indicată prezentarea acestuia”, a precizat Daniel Laţcu, directorul unei agenţii de turism reşiţene.

Cumpărătorul trebuie să păstreze factura cu care a achitat sejurul, asigurarea de călătorie şi trebuie să se informeze, pe site-ul oficial al Ministerului Afacerilor Externe, despre riscul de ţară. În cazul călătoriei cu autocarul, există şi un voucher de grup, ce elimină obligativitatea posesiei celui personal (dar trebuie luate contactele ghidului). La avion, este necesar biletul, voucher-ul de transfer (de la aeroport) şi cel de cazare.

„La croazieră vorbim despre voucher-ul de îmbarcare şi, după caz, avion sau solicitare pentru loc de parcare plătit şi supravegheat. Anumite servicii pot fi contractate direct de la agenţia de turism, altele, doar la faţa locului”, a mai amintit Laţcu.

Flavius Rotariu