REŞIŢA – Un proiect implementat şi la nivelul judeţului nostru va elimina problemele existente în sistem.
Instituţia Prefectului a găzduit miercuri o întâlnire în cadrul căreia a fost explicat proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative”.
Acesta este implementat de Ministerul Afacerilor Interne, în cadrul său urmând a fi creat un registru electronic al apostilelor, ce va oferi posibilitatea verificării, de către persoanele interesate, a existenţei acestora pentru actele oficiale administrative.
„Cetăţenii, autorităţile, instituţiile publice sau angajatorii vor putea verifica în timp real apostilarea documentelor româneşti, obţinând astfel garanţia autenticităţii actelor oficiale administrative emise de către autorităţile statului nostru şi prezentate de către cetăţenii români pe teritoriul statelor semnatare ale Convenţiei Apostilă“, a precizat subprefectul judeţului, Anton Paulescu.
Prin implementarea proiectului, verificarea existenţei apostilei şi a datelor cuprinse în aceasta se va face cu uşurinţă, printr-o procedură online aflată la îndemâna publicului. Totodată, se va crea premisa scăderii riscului de folosire a unor apostile falsificate. De asemenea, va fi minimalizată şi posibilitatea apariţiei erorilor umane în prelucrarea datelor, pe fondul creşterii eficienţei activităţilor desfăşurate în acest domeniu, prin alocarea de echipamente IT dedicate eliberării apostilei.
Proiectul, în valoare totală de 2.039.818 lei, urmează a fi finalizat până în luna noiembrie 2014.
Flavius Rotariu