ADVERTORIAL.Un eveniment reuşit este acela unde te bucuri la maxim de timpul petrecut cu cei dragi, dar şi de muzică, mâncare gustoasă, băuturi delicioase sau chiar alte activităţi, precum concursurile sau fotografia. Evenimentele se pot contura exact aşa cum doreşti, mai ales dacă te ocupi chiar tu de organizare. În cazul evenimentelor mici sau medii, este mai uşor ca niciodată să organizezi de la A la Z petrecerea, de la nunţi şi până la aniversări.
Iată cum organizezi un eveniment reuşit pas cu pas:
Stabileşte tema evenimentului
Orice eveniment are o anumită temă, de la nunţi şi până la aniversări sau botezuri. Tema unui eveniment este un concept destul de abstract, aşa că vei avea spaţiu să “te joci” cu asta. Tema poate fi dată de culori, program artistic, decoraţiuni, activităţi sau chiar de locaţie, în funcţie de preferinţele tale.
Primul pas pentru un eveniment reuşit este să stabileşti întâi tipul de eveniment, iar mai apoi tema acestuia. Să zicem că este vorba de o nuntă. Tema unei nunţi poate varia de la o paletă de culori, precum alb şi ivoar şi până la filme, precum “James Bond” sau “Alice în Tara Minunilor”.
Pregăteşte bugetul
Un aspect foarte important atunci când organizezi un eveniment este bugetul. Practic, acesta îţi va oferi anumite limite în care să te încadrezi, fie că este vorba de locaţie sau mâncare. Cum stabileşti un buget? Pas cu pas, aşterne pe hârtie sau pe laptop toate cheltuielile pe care le presupune evenimentul. Încearcă să aproximezi cât mai realist şi nu uita să la laşi loc şi pentru o marjă de eroare.
În cazul în care ai deja un buget, dar nu ştii cum vrei să îl foloseşti, încearcă să vezi cum poţi împărţi suma între cheltuielile deja necesare. Din nou, contează foarte mult să aproximezi realist. Nu vei putea aloca 3 sferturi din buget închirierii unei locaţii sau doar o zecime din buget meniului de mâncare.
Alege o locaţie
Odată ce ai stabilit tipul de eveniment, tema acestuia şi ai pus pe hârtie un buget, este timpul să alegi o locaţie potrivită. Cea mai simplă soluţie este să alcătuieşti o listă mică cu câteva locaţii care s-ar încadra în preferinţele şi nevoile tale, iar mai apoi să le dai un telefon. Este esenţial să vezi mai multe locaţii înainte de a alege, mai ales dacă nu ştii exact ce îţi doreşti. Discută cât mai deschis cu managerii de locaţie pentru a înţelege ce îţi pot oferi aceştia şi dacă se mulează pe cerinţele tale.
Gândeşte un meniu
Meniul este unul dintre aspectele de bază ale unui eveniment. Alcătuieşte meniul în funcţie de locaţie, buget, tema evenimentului, dar şi de preferinţele invitaţilor. La capitolul mâncare, încearcă să pui accent pe simplitate, gust desăvârşit şi să ţii cont de mai multe tipuri de diete, precum cea vegană sau vegetariană.
La capitolul băuturi, optează pentru variante clasice, precum vinul, whiskey-ul sau romul. Romul Captain Morgan este o variantă foarte bună dacă vrei o băutură de calitate la un preţ accesibile. Captain Morgan se poate servi ca atare, dar poate fi şi o bază pentru cocktail-uri precum Cuba Libre. Mai mult, ai diverse variante de Captain Morgan din care să alegi, de la Spiced Gold şi până la Black Spice.
Pe lângă Captain Morgan, mai poţi include în meniu şi alte băuturi clasice, precum whiskey-ul Jack Daniel’s, vodcă Absolut sau ginul Tanqueray.
Alcătuieşte lista de invitaţi
Atunci când alegi locaţia pentru eveniment este bine să ştii deja cu aproximaţie numărul invitaţi la eveniment. Ulterior, va trebui să alcătuieşti cu grijă lista de invitaţi şi să discuţi cu fiecare în parte. Este o idee bună să oferi invitaţiile fie în format online, pe e-mail sau prin mesaj, fie telefonic.
Foloseşte paşii de mai sus pentru a începe să îţi planifici evenimentul dorit, fie că este vorba despre o aniversare, o logodnă sau un baby shower.