Trenurile cu hidrogen, repuse pe linia licitaţiilor - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

REŞIȚA – Proiectul valorând 300 de milioane de euro urmăreşte modernizarea căii ferate Reşiţa-Timişoara, cu extensie către Stamora Moraviţa. A fost din nou scoasă la licitaţie întocmirea studiului de fezabilitate, valorând 3,3 milioane de euro! 

S-a reluat prima licitație feroviară din PNRR, care fusese anulată la finele lunii trecute, informează clubferoviar.ro. Este vorba despre a doua încercare, după ce prima, lansată de Primăria Reşiţa la mijlocul lunii iunie, a fost anulată din lipsă de ofertanţi.

Proiectul de 300 de milioane de euro, pentru care acum este scoasă la licitaţie întocmirea studiului de fezabilitate, urmăreşte modernizarea tronsoanelor de cale ferată Reşiţa-Voiteni, linie neelectrificată, pe care vor circula trenuri cu hidrogen, şi în continuare Voiteni-Timişoara, cu extensie spre Stamora Moraviţa.

Anunţul pe SEAP vizează prestarea de servicii de elaborare a studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate, de întocmire a documentaţiei tehnice pentru achiziţia proiectului tehnic şi a execuţiei, întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării proiectului prin PNRR sau pe alte fonduri. Toate aceste hârtii au o valoare de aproximativ 3,3 milioane de euro şi trebuie realizate în 18 luni de la încheierea contractului, iar cei interesaţi îşi pot transmite ofertele până în 28 septembrie 2021, la ora 15.00.

Potrivit celor de la clubferoviar.ro, în Planul Național de Redresare și Reziliență trimis de România la Bruxelles sunt prevăzute două tronsoane de cale ferată propuse pentru reînnoire: București-Pitești și Reșița-Voiteni. Ambele sunt planificate a fi operate cu trenuri cu hidrogen, nefiind astfel necesară electrificarea acestora.

JCS-A.M.