Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Proiectul va putea fi scos la licitație la finalul anului. Termenul de execuție este decembrie 2026!

Putem afirma că proiectul pilot la nivel național între primăriile Reșița și Timișoara și consiliile județene Caraș-Severin și Timiș a demarat oficial. Contractul care prevede elaborarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, întocmirea documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, precum și întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării, a fost semnat mai demult de primarii Timișoarei și Reșiței, Dominic Fritz și Ioan Popa și președinții consiliilor județele Caraș-Severin și Timiș, Romeo Dunca și Alin Nica. Miercuri, 12 ianuarie, în prezența șefilor celor patru entități administrative, contractul a fost semnat și de Mircea Rozorea, directorul general al S.C. Metroul S.A., firma care a câștigat licitația.

„Suntem într-un parteneriat de patru entități serioase și nu știu să fie ceva asemănător la nivel național. Din punctul meu de vedere este un mare câștig pentru că, la sfârșitul anului, vom fi deja pregătiți să lansăm pe SICAP licitația. Contractul semnat azi are o valoare de aproximativ 2,5 milioane de euro. Noi am estimat că modernizarea liniei ar costa 300 de milioane de euro, luând în calcul un preț pe kilometru. Vom ști suma exactă în urma muncii pe care o va depune Metroul SA. E important să punem proiectul pe SICAP pentru că termenul de execuție este până la finalul lui 2026. Deci vom avea patru ani pentru execuție”, a declarat primarul Popa.

Modernizarea rutei nu va presupune numai lucrul la infrastructură, ci și la trecerile cu barieră și la modernizarea multor stații. Iar toate acestea vor îmbunătăți activitatea personalului. Cea mai dificilă parte va fi linia dublă electrificată Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița, conexiune cu Serbia, care este parte a rețelei TNT de căi ferate europene. Însă zona de șes, relativ plană, va înlesni lucrările.
Speranța lui Romeo Dunca este că prin confortul viitoarei rute se va reduce distanța Reșița-Timișoara, deoarece transportul feroviar occidental este elegant, rapid, curat, silențios și odihnitor.

Rută care, conform lui Alin Nica, este un element de infrastructură care poate genera creștere economică și poate strânge legăturile dintre cele două județe. „Nu ne încântă că oamenii din Timișoara și din Timiș merg la schi în Austria sau în alte părți. Ne-ar încânta mult mai mult ca banii să rămână aproape de noi, să genereze dezvoltare și să avem un echilibru de dezvoltare în zona de vest a țării”, a spus șeful CJ Timiș.

Dominic Fritz crede în necesitatea proiectului pentru că el oferă oportunitatea de a reconecta Banatul de Munte cu cel de Câmpie. „Timișoara va deveni o destinație și mai atrăgătoare pentru că se va îmbina cu atractivitatea Banatului de Munte, dar dincolo de beneficiile turistice vor fi și beneficii economice. Prosperitatea Timișoarei a crescut atunci când s-a conectat la alte zone și a mers înainte fiind avangardă. Colaborarea dintre cele patru entități e una nouă în România, pentru că proiectele mari se realizează atunci când mai mulți trag în aceeași direcție”, a spus și primarul Timișoarei.

„Ne-am asumat contractul, am analizat toate aspectele și suntem convinși că vom finaliza contractul până la sfârșitul anului”, a precizat și Mircea Rozorea.

JCS-Ionel Ivașcu