Tramvaiul se mișcă încet, dar sigur - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – „Bubele” din Govândari, copacii de pe Bd. Republicii și legătura rutieră prin Mociur, în vizorul Primăriei Reșița! PORR-ul, primit cu brațele deschise deoarece găsirea unui constructor va fi tot mai grea!

Deși ritmul lucrărilor nu pare foarte serios, primarul Ioan Popa îndeamnă la răbdare deoarece, mai întâi, trebuie scoasă garnitura de sub șină pentru ca, ulterior, șina să poată fi extrasă. Popa dă asigurări că lucrările vor accelera, întrucât PORR are un plan de lucru bine stabilit, iar cei care trec prin zonă pot constata foarte ușor că deja se lucrează în ritm alert. Lucrările vor ținti și asupra chioșcurilor și teraselor de pe Bd. Republicii. Direcția de Patrimoniu discută cu fiecare proprietar de chioșc, unii fiind de acord să le fie demolate construcțiile pentru care să fie despăgubiți cât au investit, alții acceptă să fie relocați, în vreme ce alții au renunțat voluntar.

În privința teraselor, primarul a dat exemplul locației de la Victoria, deținută de Costel Ciobanu. S-a căzut de acord să-i fie lăsată terasa sezonieră, așa cum sunt cele din centru, deoarece construcția în sine nu mai poate sta acolo pentru că pune în umbră spații care nu mai sunt valorizate. „În principiu, dispar toate chioșcurile și «bubele», care au fost făcute ca lipituri pe blocuri. Ce e dincolo de trotuar nu ne afectează”, a explicat Popa. În privința copacilor, în Govândari se va tăia doar strictul necesar și, ulterior, vor fi plantați mai mulți decât există în prezent.

Conform primarului, în proiectul tramvai, peste 1.000 de copaci vor fi plantați în oraș. Cei aflați între Intim și Victoria vor scăpa de drujbă, întrucât sunt singurii care sunt mari și au coroană. „Nu avem o problemă de a pierde din oxigen. În ultimii cinci ani, am plantat peste 4.700 de copaci. Unii, precum cei de pe străduțele din Luncă, încă nu se văd. Însă platanii de pe malul Bârzavei au cinci ani și acum au și coroană”, a spus Ioan Popa.

În ultima ședință, consilierii locali au aprobat un studiu de fezabilitate în vederea legăturii rutiere între artera principală a Reșiței și parcul industrial, respectiv zona de regenerare Mociur. Este vorba despre realizarea unei legături rutiere de la Intim cu intrare pe Valea Țerovei și un pod în formă de y. Apoi se intră în zona Mociur Turnate, unde vor fi patru benzi, pistă de biciclete, iluminat public, canalizare pluvială. Un proiect mare, pe care dezvoltatorul îl cere ca și condiție pentru a putea demara investițiile din Mociur. „Am aprobat indicatorii și suntem, cu acest proiect, pe primul loc în investițiile pe PNDL 3 Anghel Saligny. Noi pornim deja licitațiile pentru a câștiga timp în vederea demarării acestui proiect cât mai repede. Ne va avantaja și în contextul lucrărilor la tramvai, pentru că putem muta circulația rutieră și pe partea dreaptă a Bârzavei”, a mai arătat Popa.

Pentru ca lucrările să decurgă bine, primăria a încheiat cu PORR un contract de comodat prin care, timp de doi ani, suprafața de 22.000 mp a vechiului depou de tramvaie va fi folosită gratuit de constructor pentru a-și organiza șantierul. În opinia primarului, constructorii trebuie tratați ca cei mai buni parteneri deoarece sunt foarte puțini constructori în țară și nu pot face toate lucrările pe fonduri europene. „Vor face lucrările cei care vor avea atitudinea cea mai prietenească”, afirmă Ioan Popa dând exemplul unei firme din Certeze, care a reabilitat multe școli din oraș și care, la majoritatea licitațiilor, a fost singurul ofertant. „Într-o zi m-am întâlnit cu secretara primăriei din Giroc, care mi-a recomandat această firmă. Am făcut tot ce-am putut să-i aduc aici. Ce făceam fără ei? I-am avut și pe cei de la Dirksen care ne-au făcut un centru excepțional. Celor de la PORR le ofer tot ce pot ca să simtă că au venit într-un oraș prietenos. Nu puteam cere bani pentru că nici orașul nu se îmbogățea și mai și credeau despre mine că-s neam prost”, a încheiat Popa, consilierii locali votând ulterior proiectul în cauză.

JCS-Ionel Ivașcu