REȘIȚA – Primăria Reșița anunță că, în luna decembrie, porțiunea Kaufland-Triaj va fi funcțională!
Este vorba despre Faza 1 a proiectului care mai include alte trei faze. Acestea cuprind tronsonul Triaj-Muncitoresc, reabilitarea Căii Timișoarei, respectiv achiziția de tramvaie. Vehiculele însă vor fi cumpărate direct de Ministerul Dezvoltării, celelalte trei faze ridicându-se la valoarea totală de 70 de milioane de euro.
„Contribuția orașului este de 2%. Diferențele de prețuri de la data scrierii proiectului și până acum, date de scumpiri sau inflație, sunt în sarcina orașului, însă se va solicita alocarea diferenței de la minister. Primind aceste diferențe de la minister, orașul nu mai trebuie să pună niciun ban pentru devizele care sunt deja aprobate sau pentru lucrările care sunt în curs, inclusiv achiziționarea de autobuze electrice la care acum suntem în licitație”, a explicat reprezentantul primăriei, Adelin Tuță, la recenta ședință de consiliu local. Trebuie precizat că, până pe 29 septembrie, primăria a plătit 10 milioane de euro pentru lucrările executate până la acea dată. Banii vin din două prefinanțări din banii proiectului, primite de la ADR Vest pentru fazele 1 și 2. Adelin Tuță a mai specificat că sunt în grafic atât execuția lucrării, cât și finanțarea acesteia.
Sunt două aspecte foarte importante care trebuie să fie luate în calcul: timpul și banii. Dacă resursa financiară vine din fonduri europene, timpul pare să nu fie la fel de generos cu tramvaiul reșițean. Cel puțin acesta este semnalul tras de consilierul Gabriel Dinu cu referire la termenul de finalizare a întregii lucrări, adică luna decembrie 2023. De asemenea, Dinu s-a arătat indignat de faptul că, în zona Muncitoresc, a început să fie scoasă șina în condițiile în care, în Govândari, încă nu s-a finalizat nimic.
În replică, Adelin Tuță a vorbit despre graficul de lucrări agreat de primărie și PORR, care specifică numărul de oameni care lucrează zilnic, în ce zone sunt și ce se face. „Trenul cu șina a ajuns la TMK, aceasta fiind descărcată în Govândari. De-acolo se va veni din urmă pentru a se pune șina. Asta nu se poate face peste noapte, ci se lucrează pe etape”, a clarificat problema reprezentantul primăriei.
În privința termenului final, Tuță a precizat că, prin contractul semnat de primărie cu PORR, acesta este aprilie 2024, însă constructorul a dat asigurări că va termina în decembrie 2023. Gabriel Dinu însă se arată sceptic, argumentul pe care-l aduce fiind lucrările pe care AquaCaraș le are de făcut și care, în opinia sa, frânează lucrările la tramvai din lipsă de personal.
JCS-Ionel Ivașcu