REȘIȚA – Contractul pentru execuția proiectului a fost semnat între Primăria Reșița și PORR, constructor austriac având ca piețe principale țări ca Germania, Austria, Elveția, România, Polonia, Cehia și Slovacia. Lucrările ar putea demara după Paște, termenul de finalizare fiind de 24 de luni!
Proiectul se întinde pe porțiunea de 9 km cuprinsă între zona Kaufland și Piața Republicii și prevede reabilitarea-modernizarea căii de rulare a liniei de tramvai, reabilitarea depoului, spații noi de garare, două stații de redresare noi și modernizarea infrastructurii rutiere și pietonale. E cea mai importantă lucrare în opinia primarului Ioan Popa, despre care se vorbește încă din 2016, când o companie privată gestiona transportul urban, tramvaiul nu mai circula, liniile erau abandonate, iar depoul era vândut. Primăria hotăra atunci să facă o nouă societate de transport public aducând autobuze din Olanda și Germania.
„Nu mă așteptam să dureze atât chiar dacă este vorba despre un proiect mare. Aceștia sunt timpii în administrația publică, nu doar în România. Anul trecut am avut o licitație ratată. Din cauza scumpirilor, ofertele au fost peste ceea ce noi am putut să acceptăm. Apoi am actualizat prețurile, am modificat caietele de sarcini și azi avem câștigător unul dintre primii doi constructori din Austria”, declara primarul în momentul semnării contractului.
În cinci zile, constructorul va emite garanția de bună execuție. Va urma o ședință cu AquaCaraș-ul și ceilalți furnizori de servicii pentru a se stabili de unde vor demara lucrările, după care se va face organizarea de șantier și, în două-trei săptămâni, constructorul va fi pe teren.
În ce privește lucrările, reșițenii au observat că, de puțin timp, pe strada Făgărașului s-a redeschis circulația în ambele sensuri. Asta deoarece primăria vrea ca oamenii să se obișnuiască să circule pe alte căi decât pe Bd. Republicii, fiindcă se pare că pe această arteră se va lucra mai întâi. „Nu știu dacă vom închide porțiunea Victoria-Kaufland sau Intim-Kaufland. Dar vor urma luni bune de deranj în traficul din Govândari. Luăm în calcul ca, în paralel, să închidem Bd. Revoluția din Decembrie și să deviem circulația prin Moroasa și pe Bd. Cuza. Preferăm să închidem tronsoane complete, să fie deranj mai mare pe un timp mai scurt”, a precizat Ioan Popa.
Acesta se arată încrezător că lucrările se vor încadra în termenul de 24 de luni deoarece, prin sprijinul pe care primăria îl va acorda constructorului, lucrarea poate avansa repede. „Suntem în întârziere față de exercițiul financiar 2014-2020, care ar trebui să se finalizeze în decembrie 2023. Există riscul ca sume care rămân necheltuite până atunci să intre în sarcina primăriei. Dar există și posibilitatea prelungirii termenului din cauza pandemiei și putem obține o derogare de la Uniunea Europeană. Deocamdată nu sunt discuții favorabile pe tema asta. Și mai există și o posibilitate de a merge în exercițiul financiar 2021-2027, dar este o variantă pe care cel puțin eu nu o vreau”, a încheiat Ioan Popa, precizând că aceasta a fost singura șansă de a reabilita infrastructura rutieră și pietonală pe distanța amintită. În estimarea sa, primul tramvai va putea efectua testele, la Timișoara, la sfârșitul anului sau în primăvara viitoare.
JCS-Ionel Ivașcu