Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – Pe asta s-au axat discuțiile din Consiliul Local Caransebeș, când un consilier de la PRO România a cerut ca municipalitatea să înființeze o stație de autobuz pe… terenul celor de la Buchin!

Una din firmele din apropiere de Caransebeș, Benning (foto stânga-n.r.), a făcut o cerere la Primăria Caransebeș în care solicită înființarea unei stații de autobuz pentru angajați. N-ar fi o problemă, doar că acolo unde o vor aceștia, terenul nu e al Caransebeșului. „Cele 300 de abonamente ar fi fost un plus pentru Transal, să nu mai tot ceară bani de la primărie. Nu este posibil ca într-o zonă industrială și unde mai există și un mare retailer să n-ai transport public! Nu se poate face un acord cu Buchinul?”, a spus, contrariat, Marian Corduneanu.

Se poate face, s-a demarat deja un proiect european cu autobuze electrice pentru transport comunitar între Caransebeș și Buchin și între Caransebeș și Turnu Ruieni, doar că până la finalizare mai durează un an. Termen prea lung în opinia consilierului PRO România! „Știu de problemă, firma e pe raza comunei Buchin, UAT-ul nostru se termină pe mijlocul podului, în dreptul liniei ferate. Să ne cedeze Buchinul zona respectivă și facem stație. Licența de transport a Transal se limitează la UAT Caransebeș, iar firmele mari au transportul propriu pentru muncitori. De aia avem proiect pentru transport intercomunitar cu autobuze electrice între Caransebeș, Buchin și Ruieni. Adevărul e la mijloc, firma Benning plătește toate impozitele la Buchin, iar angajații, nu toți, sunt și din Caransebeș. Soluția e o asociație intercomunitară, noi am gândit asta cu mult înainte de a veni ei cu cererea.”, a explicat primarul Felix Borcean.

„Dacă facem stație așa cum vreți, pe raza comunei Buchin, și se întâmplă vreun accident, cine răspunde? Proiectul presupune un ADI Transport, asta este forma legală, dacă reușim să înființăm mai repede acest ADI se poate rezolva.”, a spus și city managerul Florin Bogdea, problema rămânând în dezbatere.

Reamintim că toate terenurile de după linia ferată de sub podul de la Balta au fost date de un judecător comunei Buchin în urmă cu câțiva ani. Asta deși extrasele de carte funciară și limitele de hotar din planurile cadastrale din anul 1913 arătau că municipiul Caransebeş era proprietarul de drept al terenurilor pe care în momentul de faţă îşi desfăşoară activitatea firme importante. Potrivit extraselor CF de care aminteam, proprietatea municipiului Caransebeș era până în dreptul actualului sens giratoriu dintre cele două localităţi. Justiția a considerat altfel…

JCS-R.M.