Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – „În următoarele luni vom începe să punem la punct aceste parcări, la Victoria am asanat flancul stâng, am demolat terasele şi începem amenajarea pe flanc şi în spatele complexului“, spune primarul Reşiţei!

De câte ori nu aţi avut treabă într-o zonă de interes din oraş, gen Victoria, dar când aţi vrut să parcaţi pe undeva, n-aţi avut loc, în timp ce unele maşini aproape că au intrat în simbioză cu natura înconjurătoare a parcării respective?

De vreun an de zile, parcările Reşiţei au rămas ale… maşinilor. Adică nimeni nu-ţi mai ia bani. Avantaj client! Brusc, parcările s-au umplut cu maşini leneşe, care circulă rar spre deloc, multe dintre ele proaspăt sosite din ţara lui Schumacher, unde au fost absolut toate conduse de câte o bătrânică simpatică, care mergea doar până la piaţă şi înapoi. Ei bine, primarul Reşiţei, după ce a studiat puţin cum fac alţii, prin alte locuri, un pic mai mult avansate decât prăfuita noastră urbe, a decis să aplice aceeaşi formulă. Adică să preia parcările, să le amenajeze la standarde moderne şi să ni le „închirieze“. E drept, vorbim doar de parcările din locurile de maxim interes, din zonele „fierbinţi“ ale oraşului. Nu se pune problema asta în zonele rezidenţiale, nu vă speriaţi. Popa vrea să facă precum omologii lui de la Oradea, de la Cluj sau chiar din străinătate.

„Cărţile de specialitate în domeniul urban spun că în toate zonele de interes dintr-un oraş trebuie să fie parcări plătite pentru a nu lăsa oamenii acolo maşini cu zilele sau cu săptămânile, când alţii au nevoie pentru o jumătate de oră sau o oră. Ne-am inspirat de la ceea ce fac colegii la Cluj şi la Oradea. La Oradea se încasează la bugetul local 2,5 milioane de euro pe an, la Cluj 4 milioane. E o sursă extraordinară de bani pentru buget. Şi mai reglementează şi circulaţia. În următoarele luni vom începe să punem la punct aceste parcări, la Victoria am asanat flancul stâng, am demolat terasele şi începem amenajarea pe flanc şi în spatele complexului. Studiem un sistem cu pastile inteligente care sesizează când cineva parchează şi dacă în 5 minute nu se plăteşte cu cardul, sau prin sms, serviciul va fi sesizat şi cineva se va duce să constate ce se întâmplă. Aşa se întâmplă în toate oraşele civilizate.“, ne spune Popa.

Ideea nu e rea, pentru că, trebuie să recunoaştem, nu e normal ca parcările publice să fie folosite drept parcări de reşedinţă, sau show-room pentru cei care „aduc maşini de afară“. E nevoie să ne civilizăm şi să intrăm în rândul lumii, dacă vrem să dezvoltăm oraşul şi să-l facem atractiv pentru investitori, pentru locuitori şi pentru turişti. Viziunile despre un oraş modern încep uşor-uşor să prindă contur. Un mall, o parcare civilizată, o pistă de biciclete… parcă începem să ne mişcăm în direcţia modernizării infrastructurii. Hai, că se poate!

JCS-Nina Curiţa