Imediat după topirea zăpezii, pe drumul ce leagă Reşiţa de comuna Răcăşdia, gropile au apărut ca ciupercile după ploaie.
Deşi scot bani frumoşi din buzunare pentru plata rovinietei, şoferii se deplasează cu viteza melcului pe această relaţie, de teamă să nu-şi distrugă vehiculele în craterele din asfalt. Chiar dacă pe anumite porţiuni din tronsonul Reşiţa – Grădinari, care se află în administrarea Consiliului Judeţean Caraş-Severin, s-au efectuat lucrări de reparaţii în toamna anului trecut, există încă kilometri întregi de drum care arată ca după bombardament. Excepţie face o porţiune de 2,5 km, de la ieşirea din Giurgiova până la podul de la Secăşeni, lucrare ce a fost efectuată printr-un program transfrontalier cu sârbii.
„Am fost recent pe acest traseu şi este greu de imaginat că plătim taxe pe un drum care arată atât de jalnic. Nu este normal să faci slalom printre cratere pentru că, din nefericire, îţi este imposibil să le ocoleşti pe toate. Degeaba ne lăudăm că am intrat în UE, de vreme ce lucrurile au rămas la nivelul anilor ’90, iar cei care ar trebui să ia măsuri nu o fac“, ne-a spus conducătorul auto Alexandru Matei.
Acelaşi asfalt spart şi pe drumul ce desparte comuna Grădinari de localitatea Răcăşdia, tronson care se află în administrarea Drumurilor Naţionale. Ce-i drept, pe această relaţie, drumul este ceva mai bun, dacă se poate spune aşa, şoferii nefiind obligaţi să reducă atât de mult viteza. „Nu ştiu ce au de gând să facă cu acest drum, că a fost păcătos de când îl ştiu eu. Tot aud pe la televizor că nu sunt bani pentru infrastructură, că e criză şi că din această cauză au îngheţat pensiile şi salariile. Mă întreb atunci de unde au bani guvernanţii pentru lefurile lor?“, spune şoferul Ciprian Avram.
Roxana Nafiru