CARAŞ-SEVERIN – Trecerea la starea de alertă a impus şi reluarea activităţii de relaţii cu publicul la structurile de Imigrări, inclusiv la Biroul cărăşean. Se aşteaptă o creştere semnificativă a numărului de solicitări, fapt pentru care programul ar putea fi prelungit!
„Activitatea de primire și eliberare a documentelor, pe linia acordării sau prelungirii dreptului de ședere și înregistrării rezidenței cetățenilor europeni, se reia la toate structurile de imigrări. Accesul persoanelor în interiorul spațiilor de lucru cu publicul se face cu respectarea indicațiilor polițiștilor, a marcajelor și a regulilor de distanțare socială, iar purtarea măștilor de protecţie este obligatorie. Reamintim cetățenilor străini și europeni că au la dispoziție 90 de zile, de la data încetării stării de urgență, pentru a efectua demersurile necesare de înregistrare și de preschimbare a documentelor care au expirat în această perioadă“, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Inspectoratul General pentru Imigrări a reluat întreaga activitatea de primire și eliberare a documentelor, pe linia acordării sau prelungirii dreptului de ședere și înregistrării rezidenței cetățenilor europeni, în toate sediile unde se desfășoară lucrul cu publicul, cu respectarea condițiilor de protecție și distanțare socială în zonele de ghișeu. Într-o primă etapă, activitatea de relații cu publicul se va desfășura după programul normal de lucru, de luni până vineri, în intervalul orar stabilit la nivelul fiecărei structurii teritoriale de imigrări.
Biroul pentru Imigrări Caraş-Severin primeşte orice fel de solicitări în zilele lucrătoare, între orele 8.30 şi 14.00, fie că este vorba despre permise de şedere temporară, permanentă, cărţi de rezidenţă temporară, permanentă, invitaţii pentru reîntregirea familiei, autorizaţii de muncă sau certificate de înregistrare a cetăţenilor UE şi SEE. Programul de eliberare a documentelor este, în general, de luni până vineri, între orele 8.30 şi 16.00, cu program prelungit marţi, până la ora 18.00 pentru toate categoriile de documente. Excepţie face, în zilele de vineri, eliberarea certificatelor de înregistrare a cetăţenilor UE şi SEE, unde programul este scurt, până la ora 14.00. În mod excepţional, primirea în audienţe se face pentru cel mult 15 minute. Cei care nu sunt primiţi, au la dispoziţie comunicarea poştală sau electronică.
Oficialii estimează însă o creștere semnificativă a numărului de solicitări ca urmare a reluării în întregime a activității de relații cu publicul, prioritar fiind preluate cererile de programare depuse online. În funcție de evoluția situației, la nivel de judeţ, poate fi dispusă prelungirea programului de lucru.
JCS-A.M.