Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – La Teatrul de Vest, spectacolul lui Richard Navarro se vrea „vaporul” care să ducă în Franța. Pentru aceasta, regizorul francez va trebui să adapteze spectacolul pe care anul trecut l-a pus în scenă după un scenariu propriu!

Dracula la pensie” a avut premiera la sfârșitul lui aprilie 2023, avându-le în distribuție pe Cezara Crețu și Ioana Dobrea, alături de Robert Danci și Claudiu Gabor. Cei doi actori s-au dublat în rolul personajului-pensionar, retras într-un vechi castel alături de consoartă și urmașă. Scriem că s-au dublat deoarece, în prezent, Robert și Ioana nu mai fac parte din trupa teatrului reșițean. Dracula e „asigurat” de „dublura” Claudiu Gabor, regizorul francez dovedind inspirație maximă atunci când a vrut personajul jucat de doi actori. Navarro însă trebuie să-i găsească altă tovarășă de viață, după ce Ioana a lăsat personajul pensionar-burlac. Prima opțiune este Nadina Cîmpianu, tânără actriță care a debutat pe scena reșițeană în spectacolul „Visul unei nopți de vară”. În spectacolul lui Navarro se impune o modificare în distribuție la care regizorul să lucreze timp de două săptămâni. Nu oricum, ci sub ochii unor impresari din Franța, acolo unde este foarte cunoscut.

Motive de optimism pentru Florin Ionescu, managerul teatrului reșițean, plăcut impresionat de felul cum publicul a primit spectacolul. Deși e vorba despre teatru gestual cu puține cuvinte, așa cum rar s-a văzut la Reșița, spectatorii au dovedit că gustă din plin acest gen de teatru. Dorința lui Ionescu este ca și impresarii francezi să plece de la Reșița cu impresii similare cu ale spectatorilor. Mai ales că s-a discutat deja despre aspectele contractuale ale unui eventual turneu de două-trei săptămâni în Franța.

Bazele colaborării între teatrul reșițean și regizorul francez au fost puse în 2022, cu prilejul participării la festivalul de la Avignon. Atunci s-a mers în Franța cu spectacolul „Cu vaporul spre stele”. Acum se dorește revenirea cu Dracula, la pensie doar pe scenă, întrucât, în realitate, se muncește mult la un spectacol în care… nu prea e loc de vorbe.

JCS-Ionel Ivașcu