Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Un bacalaureat cu 10 face „vocalize pertinente” despre Școala pe care a trecut-o cu foarte bine, dar uitând de rigorile pandemiei și de efortul depus de profesori, aducând critici și corecții Învățământului nostru, pe care tocmai l-a absolvit!

„…Un sistem de memorate prin rezumate, …prea multă materie, …ar trebui să le dăm și noi (elevii) calificative (profesorilor) la sfârșit de an” și, încă multe formulări prostești, fără analiză.

Să intri cu nota asta în lumea mare a celor „care cuvântă”, și să nu înțelegi ceea ce spui, sau ai auzit de la alții, iată un exemplu aburind și rumen de analfabet funcțional!

Tinere bacalaureat (cu medie de la 5, la 10), îți voi explica soluția rezumatelor: În mulți ani s-a constatat că nu se citește literatura „obligatorie, sau necesară”, iar profesorul, care nu poate stopa sau reduce programa, toarnă în mintea „necititului”, o esență, câteva idei despre ceea ce trebuia să citească. E mai mult decât nimic. La cealaltă „durere”, da este multă informație, dar anul are tot 12 luni.

La nerușinata propunere cu notarea profesorilor, spun că ești și tu o victimă a unui sistem de ascundere a incapacității conducerii unui mecanism de o complexitate de necuprins, pentru că este compusă din psihic, fizic și social. În corpul uman se îmbină tot ce a reușit să cunoască omenirea până acuma. Nici nu mai pomenesc cuvântul COPIL. Tu, care ai buchisit un manual, vrei să notezi un profesor, care la un cuvânt pe care tu te străduiești să-l pronunți, El îți vorbește o săptămână. Cum o să notezi ceea ce nu cunoști? Consiliile voastre de elevi sau părinți, în afară de duhoarea lor politică, sunt chiar preșul sub care se împinge analfabetismul funcțional al funcționarilor ministeriali „inventatorilor” și „modernizatori”.

JCS-Petru Comisarschi