Caraş-Severin, Romania

 REŞIŢA – În marile oraşe europene, bicicleta este un mijloc de transport rapid şi comod, fiind folosită atât de adolescenţi, cât şi de adulţi. Chiar dacă la noi lucrurile stau cu totul altfel – puţini români alegând să meargă la serviciu cu bicicleta – lucrurile s-au schimbat totuşi în ultimii ani. Au apărut pistele pentru bicicletă şi role, iar numărul celor care dau maşina pe bicicletă este tot mai mare, de la un an la altul. La Reşiţa, de exemplu, vânzările au crescut cu 10% în 2012, comparativ cu 2011.

„Cererea este tot mai mare. Se vând foarte bine bicicletele de oraş care, de ce să nu recunoaștem, sunt şi mai ieftine. Chiar dacă trec şi doamnele pe la noi, majoritatea cumpărătorilor noştri sunt de sex masculin. Cele mai multe cereri sunt pentru cei mici, dar şi pentru adolescenţi, iar cele mai bune vânzări le avem în lunile de vară“, ne-a spus Gică Anton, gestionar într-un magazin de profil din Lunca Bârzavei.

Luca Bobîrsc este pensionar de câteva luni, iar de un an este posesorul unei biciclete de teren, pe care a plătit puţin peste 900 de lei. Recent, el i-a cumpărat şi soţiei una, cu care doamna Vioara îşi face toate cumpărăturile de la piaţă.

„Este nemaipomenit. Mă simt bine, fac mişcare şi, în plus, este un mijloc de transport rapid. Soţia mea chiar mi-a spus într-o zi că nu regretă investiţia făcută“, ne-a spus pensionarul. Un alt mijloc de transport tot mai căutat de reşiţeni pentru consumul mic de combustibil este scuterul. Un astfel de vehicul pe două roţi, care nu consumă mai mult de trei litri de benzină la 100 de kilometri, este opţiunea perfectă pentru şoferii care s-au săturat să lase în benzinării jumătate din salariu, pentru a face plinul autoturismului.

„Sunt pensionar şi, de curând, sunt posesorul unui scuter. Este cel mai profitabil mijloc de transport. Ieftin şi rapid. Cu 20 de lei circul zilnic, în tot oraşul. E foarte convenabil, pentru că are un consum de 1,7 litri/100 km“, ne-a spus Eugen Sorin Ovidiu Suciu. Cererea mare pentru scutere se datorează şi faptului că, momentan, legislaţia rutieră nu impune permis de conducere pentru şoferii acestui tip de vehicul. „Cel mai ieftin scuter pe care îl găsiţi în magazinele noastre costă 1.490 de lei, iar cel mai scump nu depăşeşte 4.500 de lei. Diferenţa de preţ este dată de accesorii şi dotări“, a mai precizat Gică Anton.

Roxana Bălan Nafiru