REŞIŢA – Având în vedere că la nivelul municipiului Reşiţa sunt 80 de cereri în aşteptare numai în acest an pentru locurile din creşe, municipalitatea intenţionează să depună o cerere de finanţare pentru construirea unei noi creşe pe Aleea Roman Nr.1!
La mijlocul acestei luni, aleşii reşiţenilor au dezbătut probleme importante pentru urbe, printre ele fiind şi două proiecte de hotărâre cu privire la dezmembrarea/dezlipirea a două suprafeţe de teren, una de 2.308 mp şi alta de 380 mp, ultima fiind „ruptă“ din suprafaţa terenului deţinut de către grădiniţa Riki-Priki. Aceasta vine ca urmare a solicitării făcute de către Direcţia de Asistenţă Socială din cadrul primăriei cu privire la intenţia de a depune o cerere către Compania Naţională de Investiţii (CNI) în vederea aprobării construirii unei creşe noi în municipiul Reşiţa, mai exact în cartierul Lunca Bârzavei, pe Aleea Roman Nr.1.
Creşa va avea 4 grupe de preşcolari cu câte 40 de copii, conform proiectului tip al CNI. Potrivit acestui proiect pilot de construire de noi creşe, suprafaţa de teren minimă necesară raportată la numărul de copii trebuie să fie de 2.525,84 mp, iar cea construită de 1.244,68 mp. În susţinerea proiectului de hotărâre de consiliu local, Direcţia de Asistenţă Socială precizează că este mare nevoie de noi locuri în creşe, în momentul de faţă fiind circa 80 de cereri în aşteptare numai în cursul acestui an, precum şi noilor reguli impuse de autorităţi referitoare la distanţarea socială ca urmare a pandemiei de Covid-19.
În acest sens, un ajutor a venit de la Ministerul Dezvoltării, care finanţează prin CNI construcţia de la zero a creşelor şi asigură şi dotarea lor cu tot ce este necesar funcţionării. Cu ajutorul investiţiilor acordate prin Programul Naţional de Construcţii de Interes Public sau Social (PNCIPS), ce include Subprogramul „Unităţi şi Instituţii de Învăţământ de Stat“, CNI a venit în sprijinul comunităţilor locale şi anul trecut a modificat cadrul de derulare al PNCIPS, prin acest subprogram putându-se finanţa în momentul de faţă şi obiective din învăţământul preuniversitar: creşe, grădiniţe, şcoli şi licee. Astfel, proiectul poate fi depus de administraţia locală sau de alţi beneficiari, cu toată documentaţia necesară, în funcţie de nevoile fiecărei localităţi în parte, pentru a oferi astfel copiilor şansa la o educaţie timpurie într-o creşă modernă. Sunt încurajate mai ales proiectele pentru construcţii noi care să aibă toate dotările, beneficiarul având obligaţia ca, după predarea amplasamentului şi mai apoi după preluarea obiectivului, realizat să menţină destinaţia acestuia şi să-l întreţină pe o perioadă de minimum 15 ani.
JCS-Nicoleta Moraru