Caraş-Severin, Romania


REŞIŢA – Capitala Banatului de Munte ar putea avea acces rutier mai scurt spre autostradă dacă s-ar putea finaliza măcar una dintre cele două variante disponibile.

Marea şansă de ieşire a Reşiţei spre autostradă, care să nu mai ducă la tot felul de ocoliri costisitoare, ar fi ori asfaltarea unei variante, ori remedierea problemei pasajului Ezeriş. Municipalităţii i s-a sugerat că, dacă în comună s-a pornit asfaltarea pe strada Măgurii, spre Bocşa, ar fi nevoie ca şi bocşenii să rezolve tronsonul rămas de vreo patru kilometri. Iar în acest fel, dinspre Moniom, spre acel tronson, iar apoi până pe autostradă nu ar mai fi decât în jur de 40 de kilometri.

Primarul Ioan Popa a explicat cum stăm la capitolul demersuri pentru Pasajul Ezeriş, după întâlnirea de acum două luni dintre municipalitate şi „cei trei actori: CFR, Apele Române şi CNAIR, cei de la Drumuri, la Consiliul Judeţean. Am stabilit ca fiecare să-şi facă o expertiză să vadă dacă putem să coborâm nivelul şoselei la pasaj. Apele Române au terminat expertiza şi sunt ok, sunt în regulă. Imediat după pasaj e un podeţ, îl vor muta un pic şi vor coborî înălţimea fără să schimbe secţiunea de curgere a apei. CNAIR-ul era pe finalizare cu expertiza şi a spus, la fel, că nu sunt probleme să coboare. Pasajul e făcut în 1934 şi de atunci s-au tot adăugat straturi succesive de asfalt. El a fost jos şi noi vrem să coborâm 70 de centimetri înapoi. Urmează să termine expertiza CFR-ul şi dacă e ok, lucrarea este minimală ca investiţie, nu e o problemă. Atunci putem să ieşim o dată cu camioane, cu TIR-uri de aici, dar putem să ieşim cu autobuze, cu autocare, adică orice maşină care are 4,20-4,50 metri, nu ştiu exact care este limitarea. Este variantă şi de Bocşa, o ştiu, însă nu este UAT Reşiţa, nu e în zona mea de administrare. Pot face lobby pentru realizarea acestui contact, sunt opt kilometri între Bocşa, Măgura, partea aia de acolo şi Ezeriş. Dar eu cred că se va rezolva cu pasajul de la Ezeriş“, a concluzionat, cu optimism, primarul Reşiţei.