Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Astăzi va fi semnat contractul de finanţare pentru prima fază a modernizării transportului public electric şi a amenajării infrastructurii.

În decembrie anul trecut, cei de la Proiecte Europene din cadrul municipalităţii reşiţene îşi ştergeau broboanele de sudoare de pe frunte, după ce au apucat să depună, spre finanţare, două proiecte din pachetul tramvai, totalizând undeva la 40 de milioane de euro, unul pentru depou, celălalt pentru linie. La mijlocul lunii ianuarie, însă, toată suflarea tremura ca varga când Ministerul Dezvoltării a deschis licitaţia pentru Reşiţa, pentru 13 tramvaie bidirecţionale lungi de 18 metri. Nu, nu vor apărea tramvaiele înainte să avem linia, după cum ne asigura atunci primarul Ioan Popa. Edilul mai vorbea atunci şi despre zece autobuze electrice care să acopere ce nu vor reuşi tramvaiele, unele dintre ele urmând să lege municipiul de zona montană, dar şi de şansa de reabilitare a unor artere importante din oraş.

Tramvaiele n-au fost cumpărate încă, proiectele pentru a le repune pe linie sunt multe, dar pasul cel mare încă n-a fost făcut! Vestea cea mare vine acum de la Primăria Reşiţa, care ne informează că şeful administrativului reşiţean va bate, miercuri, palma cu Sorin Maxim, şeful ADR Vest. „Miercuri, 10 iulie, de la ora 13.00 (…) Cu această ocazie se va semna contractul de finanțare pentru proiectul «Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1». Valoarea Totală a proiectului: 94.846.694 lei (aproximativ 21 de milioane euro)“, ne informează municipalitatea.

Antoniu Mocanu