Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Devizul general la terminarea lucrărilor la Faza 1, în valoare de 153,7 milioane de lei, a fost aprobat de Consiliul Local!

Reuniți în ședință de îndată, consilierii locali au adoptat, săptămâna trecută, HCL 530/2024 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici în urma actualizării Devizului general la terminarea lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1“. O denumire indigestă pentru o lucrare care a pus, la rândul ei, la grea încercare constructorii, cât mai ales stomacul și puterea de înțelegere a unora dintre reșițeni, șoferi sau nu, afectați la propriu sau doar la figurat de lucrările denumite generic „reintroducerea tramvaiului“.

Faza I, al cărei deviz general aprobat, până la ultimul bănuț, a costat 153.699.076,42 de lei, din care construcții + montaj 122.682.772, 41 de lei, reprezintă lucrările aferente tronsonului cuprins între Depoul de tramvaie (Zona Kaufland Govândari) și Zona OMV (Bd. Revoluția din Decembrie nr. 35). Din totalul sumei, circa 120 de milioane de lei sunt din fonduri eligibile, evident europene, diferența reprezentând-o coparticiparea UAT Reșița. Celelalte două tronsoane ale proiectului, cel dintre Bd. Revoluţia din Decembrie 35 şi Piaţa Republicii, respectiv Staţia intermodală din Muncitoresc şi Calea Timişoarei, vor urma să fie avizate și recepționate, după același procedeu, în perioada imediat următoare.

De aproape două săptămâni se efectuează teste pe toate cele trei tronsoane ale tramvaiului, acesta circulând fără probleme, calea de rulare, liniile de tensiune și celelalte mecanisme ale proiectului fiind toate funcționale. Se mai lucrează în diverse puncte pe traseu (reparații și revizii, pe cheltuiala constructorului, ale unor lucrări care nu au fost făcute corespunzător), urmând ca înainte de lansarea tramvaiului în exploatare, în serviciul de transport cotidian mai precis, să fie implementate și ultimele decizii ale Comisiei de circulație privind virajul la stânga pe Bd. Revoluția din Decembrie (componentă a Tronsonului II) sau cedarea priorității de la coborârea de pe Pasajul Intim spre Calea Timișoarei. Totodată, se va lucra la programarea și sincronizarea semaforizării, cât și la celelalte componente ale sistemului integrat de transport public.

JCS-Walter Fleck

1 Comentariu

  1. Ex-Tinctor Reply

    Trecere de pietoni si trecere de pista biciclete pe BLV Rev din Decembrie intersectie Kaufland/Lidl si intersectie pod IGO nu se face vreodata? Sau trebuie sa ne calce masinile? Sau trebuie sa scriu la MAI la Bucuresti? Unde a mai vazut alee de promenada + pista biciclete fara treceri ?

    PS mult noroc cu tramvaiul, va doresc sa aveti si calatori destui pentru ca vremurile in care din dormitorul Resitei (Govandari) veneau oamenii la munca la uzinele din orasul vechi au apus de mult….

Adaugă comentariu