Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Elevii de la Liceul „Traian Lalescu” îl cunosc bine pe Ovidiu Bădescu, profesor implicat în Proiectul SuperTeach ca facilitator de Mentalitate Deschisă în Educație (MDE)!

Întrucât elevii de clasele a VIII-a și a XII-a așteaptă rezultatele la simulările pentru evaluarea națională și BAC, prof. Bădescu și dnele prof. Cristina Bărbosu-Ene și Teodora Simion transmit recomandările lor elevilor care nu au obținut cele mai bune note la simulare. Adevărata încercare vor fi examenele de la vară!

Rezultatele la simulare, oglinda nivelului de pregătire și punctul de pornire pentru a clădi. Ovidiu Bădescu susține că simulările ajută elevul să se obișnuiască cu subiectele, atmosfera și regulile unui examen. Nota de la simulare arată concret unde se află elevul, iar un rezultat nu tocmai fericit impune pregătire deopotrivă științifică și emoțională. „Dacă elevul ia notă bună la simulare, trebuie să continue în același ritm, nu să se oprească din învățat sau să lucreze mai puțin”, afirmă dna prof. Teodora Simion. Iar conform Cristinei Bărbosu-Ene, rezultatul e util și pentru profesori, care astfel vor vedea care părți ale materiei sunt bine stăpânite de elevi și unde anume mai e de lucru. Cât despre părinți, nota trebuie privită ca un indicator de care trebuie să țină cont, evitând însă să pună presiune pe elevi.

Ce e de făcut în urma rezultatelor la simulare? Profesorii SuperTeach spun că elevilor trebuie să li se arate la ce se pricep cel mai bine și să fie încurajați să exerseze pentru a obține punctaj maxim. În paralel, trebuie arătat și unde trebuie să lucreze mai mult. Prof. Bădescu susține că cea mai bună tactică este cea a pașilor mărunți. „Adică să găsim problema pe care elevul nu a știut-o la simulare, să i-o explicăm până o înțelege, apoi să îi dăm mai multe probleme de același tip, pe care va putea să le rezolve singur”, susține profu’ de la „Lalescu”.

„În acestă perioadă, elevii se simt stresați, apăsați. Dacă vor fi criticați, asta va pune și mai multă presiune asupra lor. Trebuie să știe că părinții și profesorii le sunt alături și că, oricare ar fi rezultatul de la examen, nu influențează iubirea pentru ei”, încheie prof. Teodora Simion.

JCS-Ionel Ivașcu