Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Așa cum vă spuneam zilele trecute, prima garnitură din cele 13 care se achiziționează din Turcia a luat drumul Reșiței, unde a ajuns în această dimineață, cu un transport agabaritic. În culori galben-negru, tramvaiul cu numărul 1 a fost garat în viitorul depou, decizie cu care cei de la PORR, care realizează infrastructura de rulare, au fost de acord!

„Nu sunt probleme legate de faptul că ar trebui să-l punem în mișcare undeva. Eu sper să-l vedem cât mai repede pe șină în oraș, asta probabil se va întâmpla spre sfârșitul anului. Cele 13 tramvaie vor veni etapizat, primul acum, următorul în februarie, altele două în martie.”, declara cu doar câteva zile în urmă primarul Ioan Popa.

Tramvaiul a fost realizat în Turcia de firma Durmazlar, cea care a câștigat licitația organizată la București de Ministerul Dezvoltării. Și pentru că sunt mulți cei care se întreabă de ce s-a optat pentru tramvaie din Turcia și nu de la Astra Arad, redăm încă o dată o declarație a șefului fabricii arădene, în care acesta explică pentru cotidianul Adevărul de ce singurul producător de tramvaie din România nu s-a prezentat la licitația pentru Reșița. „Cerinţa de la Reşiţa era ca tramvaiele să fie bidirecţionale. Noi nu puteam să oferim aceste modele”, a declarat Gheorghe Sârbu, directorul general al societății arădene.

JCS-N.C.

FOTO: Marcel Cocoș