Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Pentru a fluidiza traficul din Reşiţa, administraţia locală vrea să realizeze o variantă ocolitoare. Iar în acest sens, Primăria Reşiţa încheie un protocol de colaborare cu CNAIR!

Legislativul reșițean a aprobat recent încheierea de către administraţia locală a unui parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Hotărârea de consiliu local recent adoptată prevede promovarea unui proiect referitor la realizarea unei variante ocolitoare a municipiului de pe Bârzava. Şi în acest caz, finanţarea va veni din fonduri europene nerambursabile.

Varianta ocolitoare pe care primăria condusă de Nelu Popa o doreşte va prelua circulaţia grea, mai exact printr-un drum de ocolire între DN 58 şi DN 58B – Faza 1 şi un drum de ocolire între DN 58B şi DJ 581– Faza 2. Faza 1 se referă la drumul de centură cuprins între Reşiţa şi Moniom, iar Faza 2 se referă la un drum de centură cuprins între strada Timişorii-zona Dedeman şi localitatea Oraviţa.

Documentaţia tehnică prevede pentru Faza 1 realizarea unui pod de circa 20 de metri la km 0+160 și a unui viaduct care traversează calea ferată în lungime de 400 de metri, gabaritul sub acest viaduct fiind de 10 metri, înălțimea necesară unei căi ferate electrificate. Pentru conexiunea între DN 58 și DN 58B este necesară realizarea unui drum de centură de aproximativ 7 kilometri. Pe traseul DN 58- DN 58B este prevăzută şi amenajarea a două noduri rutiere cu drumurile naţionale. În schimb, pentru Faza 2 se necesită realizarea unui drum de centură de circa 4 kilometri, pentru a se putea face conexiunea între DN 58B și DJ 581. Un alt detaliu important din proiect este că varianta ocolitoare va avea două benzi de circulaţie.

Acest proiect pe care municipalitatea vrea să îl realizeze este vital pentru infrastructura din Reşiţa. Practic, tot traficul greu se va muta în condiţii sporite de siguranţă pe centura ocolitoare, fluidizând astfel circulaţia din oraş.

În decembrie anul trecut, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, spunea la Reșița că CNAIR nu poate face față la atâtea proiecte și că ar fi cazul ca primăriile să preia frâiele și să se ocupe de propriile proiecte de drumuri. Iată că Reșița face primii pași în acest sens.

JCS-Nicoleta Moraru