Caraş-Severin, Romania

MOLDOVA NOUĂ – Navele care ar vrea să acosteze la Moldova Nouă pot primi cel mult un „loc de parcare” pe malul Dunării!

Descriem astfel situația existentă în portul de pasageri, care aparține de Administrația Porturilor Giurgiu (APG). Conform primarului Ion Chisăliță, deși APG deține 31.000 mp și dana portului, gara fluvială se degradează continuu pentru că n-a funcționat nici măcar o oră, acolo avându-și biroul singurul angajat al APG. „N-au nimic în infrastructura portuară pentru ca portul să poată funcționa. Doar o țin ocupată. Iar gândirea privind activitatea comercială lipsește cu desăvârșire. Dacă mâine vine cineva care vrea să desfășoare activitate în port, nu-i pot da decât un loc unde să tragă nava”, declară primarul Chisăliță.

Din punctul său de vedere, soluția este ca portul să fie preluat de administrația locală pentru a se ocupa de soarta sa. În acest sens, de vreo 10 ani, există o hotărâre de consiliu local votată atunci în unanimitate. Hotărâre care așteaptă și acum să fie aplicată. În ce privește portul industrial, mai demult acesta a fost prevăzut de ADR Vest pentru a se dezvolta. În consecință, încă de pe atunci, primăria a pregătit terenurile necesare acestui demers. Cum însă nu s-a mișcat nimic, și terenurile în cauză așteaptă, la fel ca hotărârea de consiliu local. Din declarația primarului Chisăliță reținem că de destinele portului industrial trebuie să se ocupe cei care vor reîncepe activitatea minieră în zonă. Dar și aceia așteaptă…

Situația portului din oraș e cunoscută și de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. În cadrul recentei vizite în județ, acesta a promis că, în viitoarele prezențe acasă, va discuta cu cei care pot decide soarta portului.

JCS-Ionel Ivașcu