Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Potrivit edilului, anveloparea ar fi şansa pentru aceste edificii. Se dă deja drumul la 14 scări de bloc, pe vechiul ciclu de finanţare. Urmează altele, fapt pentru care primarul Ioan Popa face apel la reşiţeni, să facă demersurile necesare!

Şeful administrativului reşiţean a prezentat câteva proiecte ample pentru care Reşiţa este în diferite stadii de finanţare pe ciclul 2021-2027. Unul dintre cele care vor schimba la faţă oraşul vizează anveloparea blocurilor. „Mai avem anvelopări clădiri persoane fizice, şi aici vă rugăm să ne ajutaţi cu anveloparea în perioada următoare, a declarat primarul Ioan Popa. Demarează 14 scări de bloc în oraş, în etape, pe axa veche. Şi pregătim, pe ciclul de finanţare 2021-2027, să anvelopăm alte blocuri în oraş. Şi aici am nevoie de suport, de sprijin, astfel încât cetăţenii să înţeleagă marele avantaj pe care-l dă o anvelopare făcută în mod corect, cinstit, cu lift schimbat, cu geamuri, acoperiş, cu ceea ce aţi văzut că a început deja să apară în zona Pieţei de Sud. Eu cred că pe măsură ce proiectele vor apărea, cele din 2014-2020, oamenii vor prinde încredere tot mai mare“.

Edilul a mărturisit că îl interesează mai mult estetica oraşului, decât reducerea facturilor la gaz şi a emisiilor cu efect de seră. „Ştiţi că eu sunt un om sincer, dacă mă întrebaţi, pe mine mă interesează mai puţin ca oamenii să consume mai puţin gaz când se încălzesc, a precizat primarul. Evident, generează mai puţin bioxid de carbon. Mă interesează să schimb şi un pic estetic faţa oraşului, pentru că blocurile astea comuniste sunt primul lucru pe care-l ai în imagine în momentul în care intri în orice oraş din România. Părerea mea este că blocurile care s-au finalizat pe Horea au deja o altă faţă. Sunt un pic mai… inteligente, mai elegante, mai frumoase şi mai uşor de vizualizat de către oameni“.

Pe acest ciclu de finanţare, cele mai importante sume vor veni pe proiecte în care Reşiţa este lider sau partener. „Dacă le numim şi pe cele în care Reşiţa este doar parte – deşi gestionează unul, şi în celelalte are implicare maximă –, cel mai mare proiect este calea ferată Reşiţa-Voiteni-Timişoara Nord-Aeroport, conexiune cu Stamora Moraviţa, linie dublă electrificată. E un proiect de 300 de milioane de euro şi conţine trenuri cu propulsie pe hidrogen. Acesta este cel mai mare, următorul după el este Spitalul Judeţean, un proiect estimat la 150 de milioane, unde noi suntem parteneri cu Consiliul Judeţean. Este în faza de masterplan, urmând ca în toamnă să scoatem la licitaţie studiul de fezabilitate. Alt proiect mare este legat de domeniul schiabil, estimat undeva la 30 şi ceva de milioane de euro. Celelalte proiecte mari sunt funicularul cu promenada şi cele opt poduri pietonale, vorbim de circa 12 milioane de euro, proiectul de apă-canal Secu, cu continuare cicloturism până la Văliug, Govândari, Mirco 2, 3, 4, incluzând modernizarea, reabilitarea şi reconfigurarea completă a microraioanelor, un proiect de vreo 10 milioane de euro. În rest, sunt proiecte de talie mai mică. De exemplu, vom dota cu bani din proiecte europene toate şcolile, liceele, grădiniţele. Sumele nu sunt foarte mari, dar împreună se adună la 10-15 milioane de euro şi aici“, a încheiat edilul.

JCS-A.M.