Caraş-Severin, Romania


REŞIŢA – Edilul vorbeşte despre o ţintă de 250 plus 300 de milioane de euro şi promite că, deşi proiectele vor fi, numeric, la jumătatea primului mandat, ele vor marşa pe inovare-cercetare, vor fi generatoare de afaceri şi, implicit, de locuri de muncă! 

Întrebat despre planurile în direcţia fondurilor europene, primarul Ioan Popa a precizat: „O spun cu bucurie, spre deosebire de iulie 2016, când eram ca picat din lună aici şi nici nu ştiam ce aveam, după care am descoperit că nu avem nimic pregătit – mă refer la studii de fezabilitate, materialele cu care de fapt te duci să accesezi fonduri europene –, în acest mandat avem deja trimise la Timişoara, la ADR, patru fişe de proiecte europene şi lucrăm la alte studii de fezabilitate deja, astfel încât în 2021, anul viitor, când se deschide ciclul financiar 2021-2027 să fim deja porniţi la drum. Aceste patru fişe de care vă spuneam pot fi finanţate studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice deja, în preîntâmpinarea ciclului 2021-2027, şi vom porni în mare forţă! Şi asta e bucuria mea că nu mai pierdem timpul. În mandatul trecut, abia prin 2017, la final de an, prin 2018 am putut să depunem proiecte, deci am pierdut practic doi ani“.

Şi chiar dacă s-a pierdut timp preţios, Nelu Popa mărturiseşte că în jumătatea de mandat rămasă a avut multe proiecte scrise, peste 40, sumele atrase prin contracte ridicându-se undeva la 160 de milioane de euro. Însă situaţia se va schimba.

„Spre deosebire de acel ciclu financiar, în următorul ciclu vom avea mai puţine proiecte, însă de o consistenţă mult mai mare. Estimăm că vom avea undeva la 20 de proiecte în ciclul următor financiar, dar ele vor însuma – dacă facem abstracţie de proiectul cel mai mare pe care-l am în minte, de reabilitare, de modernizare a căii ferate Reşiţa – Berzovia – Timişoara – Aeroport şi Reşiţa – Berzovia – Grădinari – Oraviţa – Anina – ţinta noastră este să atragem 250 de milioane de euro. Acel mare proiect în care vom lucra în patru – Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Consiliul Judeţean Timiş, Primăria Reşiţa, Primăria Timişoara –, plus CFR, doar el se cifrează undeva la 300 de milioane de euro“.

Edilul a subliniat că ne putem aştepta undeva la vreo „20 de proiecte, dar de data asta sunt centrate mai mult spre inovare-cercetare. Şi sunt proiecte generatoare de afaceri, de business. Este de fapt ţinta mea ca în următorii patru ani să reuşim să atragem activităţi economice în oraş. Ca să vă dau un exemplu, la institutul de proiectări de pe Calea Caransebeşului vrem să facem un cluster, împreună cu Babeş-Bolyai de la Cluj şi o să atragem şi doi operatori economici de la Cluj. Am validat plata avansului către lichidatorul institutului de proiectări, de la Timişoara, de 125 de mii de euro. Ăsta este genul de proiecte pe care vom marşa foarte mult astfel încât să reuşim să creăm locuri de muncă“.

În toate aceste planuri, primarul spune că partener ne va fi ADR Vest, „cu excepţia proiectului cu Calea Ferată, care se va face prin intermediului Programului Operaţional de Infrastructură Mare, care e gestionat de o altă entitate decât ADR-ul“.

JCS-Antoniu Mocanu

11 Comments

  1. Visuri, sprante, idei nastrusnice,se va face , se va infaptui, totul e normal si frumos si foarte la timpul viitor….imediat, relativ sau imposibil…dar , la viitor ! Ca alegerile care se apropie vertiginos si nu tin cont de nimic, absolut nimic ! Glorie galbena eterna !

    • La viitor poti spera inca, dar trecutul de 31 de ani furat de partidul tau corupt si hot pcr-fsn-pdsr-psd, nu il poate contesta nimeni.
      Numai un „ultras” pesedist poate sacfie mandru ca partidul lui iubit a pus in frunte de 2 ori 2 pers diferite condamnate penal cu executare.
      De aia viitorul galben, e mai bun decat ciuma rosie.

      • Faci ce faci si tot te iei de mine ! Nu poti sa te abtii si gata ! Te inteleg, iti dau satisfactie de fiecare data ! Amin !

        • Daca esti pesedist si incerci sa trunchiezi adevarul, ce sa iti fac…
          Eu sunt omul dreptatii si al adevarului, iar daca e cineva care minte, manipuleaza pro psd, trebuie sa fie si unu care contracareaza, ca oamenii sa nu intre in derizoriul manipularii pesediste propagata de postacii de meserie platiti din banul public pt a manipula pro psd.

          • Zorro, te rog inceteaza ca imi dau lacrimile si mi se juleste coarda sensibila ! „‘Aceste cuvinte ne doare „‘ ! Jos manipularea, jos de tot ! Numai PSD-ul manipuleaza, absolut, asa e ! Ei au invevtat manipularea, in mod absolut ! Dreptatea si corectitudinea vor invinge, intotdeauna! Huooo mie, huooo eu !

  2. O conexiune rutieră la două benzi pe sens a reședinței de județ cu vecinele și PTF-ul cel mai apropiat, cum a făcut dl.Bolojan la Oradea, pe bani Europeni, nu se poate?
    Mărirea, sau măcar păstrarea căilor de rulare, nu se poate?

    • Dl. Popa are mare dreptate și gândește că un strateg în această privință.

      Din nefericire, Reșița e cam izolată de proiectele de infrastructură rutiere și feroviare, asta fiind un alt motiv în plus să tragă tare cu fondurile europene. În afară de o modernizare ca la carte și lărgire la 4 banzi a DN58, legarea la viitoarea autostradă Timișoara-Belgrad, precum și realizarea inelului de ocolire cu drumuri de descărcare și tot ce trebuie, altă șansă nu are Reșița. Coridorul feroviar trece pe la Timișoara-Caransebeș-Calafat, A6 la fel, etc.

  3. Minunat dl. Popa, mirobolant.

    Nu o luați acum ca o critică, dar am convingerea că trebuie să vă schimbați modul de raportare la cei ce vin cu sugestii, unele chiar bine-venite și bine-intenționate, etichetându-i ,,părerologi”.

    Ca exemplu obiectiv, vă reamintesc de cel mai dur șoc al alegerilor din România de acum o lună (alături de Primăria București), când domnul primar Robu a fost sancționat nemilos de electoratul timișorean, în ciuda faptului că a pus Timișoara ca primă locomotivă a țării după București. Modul dumnealui despotic și unilateral de a vedea și conduce lucrurile, fără a accepta păreri fie ele pro sau contra, fără a accepta opoziție (deci undeva în sfera nebuniei) i-a fost fatal. Timișorenii au sancționat nu partidul, ci omul, că la județ se văd clar opțiunile.

    Totodată, atitudinea și limbajul e nedemn pentru un om ce a pus Reșița cât de cât pe hartă. Comportați-vă cuviincios, că atare.

    • Bine ati spus ! Probabil ar trebui sa ne adresam si noi cu termenul de „valutist”…
      Acum ca a mai prins un mandat,primarul a uitat ca „parerologii ” sunt de fapt platitorii de taxe si impozite majorate cu 50 % in mandatul trecut.
      Pana la trenuri si trenulete,Resita are nevoie de reabilitarea urgenta a carosabilului pe strazile laterale care nu au vazut asfalt niciodata.Resita nu inseamna doar Centru,Lunca,parcuri si parculete.
      In Resita exista si zona Muncitoresc,Stavila,Calnic si soseaua de centura.Inca exista strazi acoperite cu zgura in acest municipiu,resedinta de judet…
      Nu ar strica un pic de bun simt !

    • Timisorenii s-au trezit si vor mai mult decat minimul ce il puteau obtine de la robu, fara „domnul”. Robu se credea baron local si stapan pe acel jilt de la primarie.
      Resitenii nu ar fi avut de ce sa il schimbe pe Popa. De ce ai schimba primul 11 de la echipa, daca ei castiga asa?! Cam asa e si cu Resita.
      Primarul care vine din mediul de afaceri si care mai vorbeste si cu „bai” sau „parerologi”, face treaba in Resita si rezultatele le vad de fiecare data cand vin in oras.
      Nu e dornic de furt pt ca are suficient pt el.

  4. Domnule primar, mult succes. Sunt însă sceptic că cifrele estimative pe care dvs. le-ați expus mai sus sunt chiar corecte, am fost inginer de profesie la viața mea la Institutul Politehnic din Timișoara pe atunci. Că termen de comparație, CFR a scos săptămâna trecută la licitație (era și timpul), pe programul european CEF (Connecting European Funds fiindcă da e vorba de celebrele 9 coridoare europene de transport ce străbat Europa în lung și-n lat) tronsonul Arad-Timișoara Est; primul din coridorul european Arad-Calafat, 69,7 km, dintre care 14 în Timișoara. Știți cât costă doar acest prim tronson de 70 de km? 1 miliard de euro. E adevărat, costurile uriașe privesc în special complexul feroviar Timișoara, acoperind aproape jumătate din proiect doar modernizarea gărilor Ronaț și Ronaț Triaj, Timișoara Nord, noua haltă de călători din zona Iulius Town și gara Timișoara Est. Se va circula cu 160 pe oră și 200 pe oră viteza maximă proiectată. Se va circula la aceste viteze și pe acest tronson? Un proiect serios de modernizare feroviar, cu demolări și reconstrucții de gări și halte, eliminări de treceri la nivel să asiguri viteze mari și indici decenți de viteză și funcționalitate e imposibil să coste 250 de milioane de euro 100 km.

Adaugă comentariu