CARAȘ-SEVERIN – O aplicație le permite oamenilor legii să verifice documentele de identitate, lucru ce facilitează depistarea mai rapidă a celor urmăriți, a vehiculelor furate sau a altor situații în care se impun măsuri legale!
Polițiștii cărășeni au testat, în weekend, în noaptea de sâmbătă spre duminică, felul în care funcționează verificarea documentelor de identitate prin intermediul aplicației eDAC. „În contextul aderării României la Spațiul Schengen, cu frontierele aeriene și maritime, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a fost operaționalizat un nou sistem de verificare a documentelor de identitate. Începând din noaptea de 30 spre 31 martie, cu ocazia legitimării persoanelor, polițiștii au la dispoziție dispozitive mobile (tablete sau telefoane mobile) pe care este instalată aplicația eDAC. Aplicația permite realizarea de interogări în bazele de date ale ministerului, prin scanarea automată a actului de identitate sau prin introducerea manuală a datelor de identificare.“, transmite Poliția județului.
După interogare, aplicația returnează răspunsurile din bazele de date ale MAI și emite alerte în cazul identificării persoanelor urmărite, față de care s-au dispus măsuri preventive, persoanelor dispărute, în cazul depistării unui autovehicul furat, precum și în alte situații. În urma acestor alerte, polițiștii pot aplica imediat măsurile legale, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.
„Fiecare patrulă din structurile de ordine publică, poliție rutieră și poliție transporturi, precum și fiecare polițist care își desfășoară activitatea la punctele de control acces în sediile de poliție și la ghișeele serviciilor de cazier au la dispoziție, pe lângă celelalte mijloace tehnice din dotare, și un telefon mobil sau o tabletă de serviciu de pe care accesează în mod securizat aplicația eDAC. Pot fi efectuate verificări atât în ceea ce privește documentele de identitate/identificare emise de autoritățile române, cât și privind cele emise de alte state, în cazul persoanelor cu cetățenie străină. În lipsa documentelor de identitate/identificare ale persoanelor străine, persoana este condusă la sediul poliției pentru identificarea acesteia, urmând a fi informați reprezentanții Inspectoratului General pentru Imigrări, pentru persoanele care nu au stabilită șederea legală în România. Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, verificări ce se realizau până în prezent prin intermediul dispeceratelor sau al stațiilor de emisie recepție, iar în cazul în care vor fi depistate persoane urmărite, dispărute, implicate în săvârșirea a diferite infracțiuni, autovehicule furate, care au aplicate sechestre și în alte situații, vor putea fi dispuse cu celeritate, măsurile legale care se impun în astfel de cazuri.“, a încheiat Poliția Caraș-Severin.
JCS-A.M.