Pista de biciclete nu e doar o linie pe asfalt! - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – Asta spune primarul Felix Borcean, întrebat destul de des în ultima perioadă unde sunt pistele de biciclete promise celor care vor să circule și cu altceva decât mașina!

Cele patru trasee cu o lungime totală de 25 de km, care vor face conexiunea între cele mai importante cartiere ale Caransebeșului cu zona centrală și parcul Teiuș, sunt incluse într-un proiect mai amplu de mobilitate urbană care presupune și mijloace de transport electric! Deocamdată, Primăria Caransebeș a obținut finanțarea pentru documentațiile necesare proiectului și așteaptă deschiderea axei de finanțare pe POR – Mobilitate Urbană pentru realizarea efectivă a pistelor de biciclete.

„Toată lumea ne întreabă unde sunt pistele de biciclete. Și acum, când am marcat strada Ardealului, ne-a pus cineva întrebarea <<unde sunt pistele?>>. Nu sunt, nu se fac chiar așa de simplu, tragi o linie pe asfalt și aia e pista, sunt tot felul de reglementări. Pistele de biciclete nu vor avea traseu pe strada Ardealului decât parțial în Pipirig, ca să liniștim lucrurile, după care vor avea trasee pe străzile adiacente. Proiectul e deja făcut, la faza SF/DALI. Toate aceste trasee sunt interconectate, nu sunt tronsoane izolate, nici nu ni s-ar fi permis prin proiect să facem acest lucru”, a explicat edilul Caransebeșului.

Pentru pistele de biciclete, municipalitatea a demarat procedurile de ceva ani și încă așteaptă deschiderea axei de finanțare aferente, spune directorul Direcției Strategii Dezvoltare, Liviu Jigoria-Oprea, care a punctat și cele patru trasee propriu-zise: „Durează foarte mult aprobarea proiectelor. Noi, pentru pistele de biciclete încă din 2019 am început să ne pregătim, să depunem pentru finanțare. Sunt patru trasee principale. Un traseu conectează cartierul Pipirig de la Caromet, via strada Tudor Vladimirescu, și se oprește pe strada Gării unde se conectează cu pista existentă pe Dâlmă. Al doilea e Pipirig-Balta Sărată, al treilea conectează Pipirig-Balta Sărată cu zona centrală, pe strada Traian Doda, iar ultimul traseu e pe strada Muntele Mic, se conectează cu Calea Orșovei spre Balta Sărată și pe Dâlmă, spre Teiuș”.

Cu tot cu mijloacele de transport electric și stațiile de încărcare aferente, proiectul pistelor de biciclete are o valoare estimată de aproximativ 5 milioane de euro.

JCS-R.M.