Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Totuși, marea majoritate a celor din județ se află într-o stare bună, potrivit conducerii Secției de Drumuri Naționale Caransebeș!

Rețeaua rutieră administrată de SDN Caransebeș pe raza județului totalizează 440,579 km, din care 101,535 km sunt drumuri naționale europene, 113,775 km drumuri naționale principale, 319,664 km drumuri naționale secundare și 15,605 km de centuri ocolitoare. Dintre acestea, potrivit unui raport înaintat Instituției Prefectului, într-o stare tehnică „rea“ se află la ora actuală doar un tronson de 18,5 km de pe DN 67D Băile Herculane – Valea Cernei, aflat de altfel în lucru pentru consolidare. Intervenția, care în prezent e axată pe ziduri de sprijin, casete și fundații parapet, este estimată a se finaliza până la finele acestui an.

Într-o stare tehnică „bună spre medie“ se află două tronsoane totalizând 113,65 km de pe DN57. „Este în lucru această consolidare de corp drum pe DN57, la ieșirea din Oravița spre Marila. Termenul contractual este deja depășit, constructorul a primit și o prelungire de 45 de zile, în prezent lucrează, dar deja pe penalizări. Noi sperăm să se încheie lucrarea cât de repede!“, a declarat șeful SDN, Ioan Boba.

În lucru este și consolidarea versantului de la Berzasca, pe DN57. „Lucrările sunt destul de avansate acolo. Peretele polatei dinspre versant este deja executat. Practic, drumul ar fi în siguranță. Se pare că s-a stabilizat destul de bine și taluzul, n-au mai fost alunecări de teren de o perioadă bună. Lucrările avansează destul de repede. Estimarea e că până la sfârșitul anului va fi gata.“, a adăugat Boba.

Celelalte sectoare ale DN 6; DN 57A, B și C; DN 58, A și B; și DN 68 se află într-o stare tehnică bună (conform Normativului CD 155/2000), ele fiind reabilitate în diferite etape începând cu anul 2003. Cea mai nouă lucrare raportată ca fiind finalizată o reprezintă cea de consolidare a DN 58A, pe raza comunei Fârliug. Principalele lucrări executate au constat în realizarea unui zid de sprijin nou din beton armat pe o lungime de aproape 100 de metri, înlocuirea structurii rutiere existente, a șanțurilor din pământ cu șanțuri din beton și execuția de rigole carosabile noi.

JCS-Walter Fleck

1 Comentariu

  1. Sa-l intrebati pe boba daca merge pe teren sa verifice calitatea lucrarilor in timpul executiei.

Adaugă comentariu