N-am reuşit să atrag niciun investitor de marcă - Caon.ro
Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Mărturiseşte Nelu Popa, primarul Reşiţei, care a precizat că acesta este singurul lucru pe care şi-l reproşează, pentru că şi-a dorit investitori adevăraţi, care să genereze masiv locuri de muncă!

La ceas de bilanţ, primarul Reşiţei a fost întrebat dacă are ceva să-şi reproşeze pentru perioada de până acum, în care a ţinut în mâini frâiele administraţiei municipiului. Edilul a răspuns că, aşa cum îl ştim, nu se fereşte să vorbească sincer: „Eu, dacă e să-mi contest mie personal ceva, este un singur lucru. M-aş fi aşteptat, aş fi sperat să reuşesc să aduc în aceşti patru ani unu, doi, trei investitori de marcă în oraş, care să genereze locuri de muncă masiv. Nu a fost să fie, nu am reuşit, nu-mi explic, sincer! Am încercat să caut motivaţii pentru care nu s-a întâmplat acest lucru. Dar nu încerc să pun acest lucru pe seama pandemiei, a crizei economice, a guvernării proaste şi aşa mai departe“.

Şi chiar dacă această mustrare pare că bate într-o tentă de pesimism, Nelu Popa rămâne acelaşi optimist incurabil şi crede că a găsit soluţia: „Tocmai din acest considerent mă aplec foarte mult pe inovare-cercetare şi am creat acest ADR, Agenţia de Dezvoltare Reşiţa SRL, care să gestioneze Parcul Industrial şi posibilităţile sau potenţialul de dezvoltare economică a oraşului, în ideea că poate că, având o echipă mai mare, reuşim să facem acest lucru. Deci, ca să închid, este singurul lucru pe care eu mi-l reproşez“.

JCS-Antoniu Mocanu

24 Comentarii

  1. Johann Nicolescu Reply

    E bine ca recunosti, de fapt nu ai prea realizat nimic si cea ce ai mai facut pe ici pe colo e foarte putin si prost facut. Asta e realitatea, ca ne convine sau nu.

    • Nu pricep de ce esti nemultumit. Popa a facut mai mult decat au facut toti ceilalti primari impreuna care au fost.
      Dar daca esti pesedist, atunci pricep totul clar.

  2. N-ai nici o vina, macar ai incercat. Sa nu uiti sa multumesti sindicatelor si socialistilor si pentru asta, ca au facut reclama orasului prin bataia administrata investitorilor americani si aruncarea lor peste gard. Dar nici macar asta nu e cauza ci pozitionarea orasului intre dealuri si munti, cu acces foarte greoi la drumuri si cale ferata, pentru ca investitori au venit sa vada zona dar au plecat din cauza izolarii orasului. In ziua de azi orice intarziere in livrare costa enorm si nimeni nu isi asuma asa ceva. Ai identificat corect o directie de dezvoltare mai rapida si cu potential mare cum e turismul, tine-te de ea si vei reusi in cativa ani. Sunt destui sclavi in multinationalele din Timisoara care doresc sa-si cheltuiasca banii obtinuti cu sudoare si ii poti ajuta largind si reparand drumuri spre Semenic si Muntele Mic, ca sa nu stea la cozi de km, si incurajand investitori in turism prin concesiuni de terenuri in aceste zone. Cand Romania va fi suficient de dezvoltata ca sa sustina legatura Resitei cu o autostrada sau trenuri rapide, vor veni si investitori de marca, pentru ca ai facut corect lucrurile sprijinind scoala duala, parcul industrial, ADR si ai schimbat fata orasului cu fonduri UE.

    • Dar de ce sunt „sclavi” aia din multinationale?
      E mai bine sa fim toti paraziti sociali angajati la stat?

      • Asta ma intreb si eu, de cand exemplele de succes maxim ale Romaniei precum Timisoara si Cluj au ajus sa fie considerate perimate? Pana una alta, prin comparatie, uitati ce am citit doar in ultima luna prin ziare, se pregateste si se face in Timisoara. Comentariile sunt de prisos:

        – Mediul universitar din Timișoara, aproape de demararea construcției la trei noi cămine, dintre care unul va fi cel mai mare din Romania, cu peste 900 de locuri,

        – Compania germana Kromberg & Schubert, cu fabrici în Arad, Sibiu și Timiș, și-a mutat sediul central în clădirea de birouri în Vox Technology Park din Timișoara,

        – Prima stație Tesla Supercharger din România va fi deschisă la Timișoara,

        – Noua fabrica de biciclete de la Timişoara, investitie de peste 30 de milioane de euro, care va produce 1,5 milioane de vehicule pe an pentru Decathlon FOTO,

        – Cel puţin 170.000 metri pătraţi de birouri vor fi livraţi până la sfârşitul lui 2022 în marile oraşe din afara Bucureştiului. ”Vom vedea şi în perioada următoare tranzacţii record pe aceste pieţe” cele mai importante livrări de clădiri noi fiind anunţate în Timişoara (peste 65.000 metri pătraţi) şi Iaşi (aproape 50.000 metri pătraţi),

        – Se extinde proiectul ISHO din Timişoara, cu două blocuri turn şi o sală de expoziţii, Cum va arăta noul complex? Va avea atât un bloc de patru etaje, dar şi două turnuri, unul cu 29 de etaje, cel mai mare din Romania De asemenea, există şi un spaţiu expoziţional,

        – CTP investeşte 50 milioane EURO în extinderea parcurilor logistice din jurul Timişoarei,

        – Dezvoltat în inima orașului Timișoara, Park Plaza va deveni una dintre dezvoltări imobiliare de lux din România. Va include cinci clădiri, un hotel internațional de cinci stele de 27 de etaje cu 200 de camere și restaurant sky pe acoperiș. Patru dintre clădirile de apartamente vor avea 14 etaje înălțime și vor include 3000 mp de spații comerciale, parcare subterană pe două niveluri, parc verde privat de 4000 mp și o întreagă comunitate high-end.

        Pana una alta, ca ne place sau nu, traim in acceasi regiune (si ne place sa ne laudam ca noi gandim la nivel de regiune), pai atunci hai sa transpunem asta si in practica, ca degeaba zici ca ma iubesti daca faptele demonstreaza exact contrariul!

        • Încă 2 bombe aflate azi. Kromberg construiește cea mai mare fabrica baterii solare din Europa la Timișoara
          Companiamediala B braun începe producția, angajează în martie 400 oameni.

          • Io am auzit ca la Kromberg la Timisoara se fac motoarele pentru rachetele lui Elon Musk. Ce usor e sa pacalesti rezistii frustrati ca nu au loc la stat. De fapt realitatea e ca fabrica asta condusa de un securist din Resita ce a fost sef la Renk, a mutat productia in Ucraina, a mutat birourile in oras si au vandut hala de productie la Continental pentru ca nu mai gaseau forta de munca(sclavi) . Aveau o reputatie asa proasta ca la anunturile de angajare nici nu mai puneau numele societatii, avand un regim de lucru cu mult mai solicitant ca alti cablisti. (cunoscatorii cei de la Autoliv stiu ce spun)

        • Astia sunt cetatenii aia rupti in fund, ca paraziti sociali angajati la stat sau cu ajutoare de la stat, care comenteaza de altii ca muncesc la multinationale, ca vezi tu dom’le a venit strainu in tara sa ne sclaveasca.
          Daca nu venea strainu, eram toti sclavi la aparatul de stat, ca au vandut tot in anii 90 si 2000.
          Dar televiziunile mafiei asta le baga in cap prostimii, ca multinationalele nu platesc taxe. Culmea nu, tinand cont ca tocmai firmele astea produc cel putin 70% din pib si tot ele ridica pib-ul.
          Companiile de stat merg toate in pierdere pt ca acolo se fura si se trag bani, nu e competitie ca la multinationale.
          Dar bolovanii nu stiu asta ca indobitocire, lipsa educatie, psd, saracie, ajutoare de la stat si latrina 3 si sebastian ghita tv aka rromales tv.

      • E mai bine, dar nu e loc pentru toti, acolo e nevoie de disciplina iar tu pare ca ai ceva lipsuri la asta. Dar nu te necaji, daca n-ar fi investitori ca tine(sa nu zic sclavi) in economie, n-ar putea trai cei destepti care te conduc.

          • Esti grav bolnav ! Tu nu vezi ca nu te mai bag in seama, te ignor complet, te dispretuiesc profund ? Inceteaza cu paranoia si obsesia ta pentru mine !Am terminat-o DEFINITIV cu tine si comentariile pe CAON !

          • Pacat nene MACARIE, era nevoie de pareri CU ARGUMENTE si de partea cealalta. Nu trebuie lasati rezistii sa-si faca de cap pe forum. Speram sa te razgandesti 🙂

      • Sa-ti explic de ce esti sclav. Statul roman te inchiriaza la neamtul la care lucri, iar la sfarsit de luna ia si el un salar de pe spatele tau, de fapt face jumate/jumate cu tine la ce castigi, cea mai mare impozitare a fortei de munca in UE. Din jumatea ta platesti TVA la tot ce consumi, gaz, lumina, telefon, apa sau mancare, iar daca esti fumator bautor sau mergi cu masina platesti si accize babane. Apoi mai ai de platit impozite, asigurari, taxe de drum, verificari, parcari, coserit sau alte taxe aberante, doctorul sau dotarea scolii copiilor. Cand termini cu toate, esti norocos daca mai ai de-o tabla de mici, seminte si 2 peturi de bere de la Lidl, ca sa ai spor sa injuri pe forumuri, si sa te minuni de bucuria bugetarului ce merge in concediu cu tichete subventionate tot din banii tai. De fapt e tot o forma de iobagie mascata, acceptata tacit de iobagul care nu are curaj sa-si ia familia si sa plece sa emigreze spre locuri mai prielnice vietii, sau ca americanii sa fie pregatiti sa dea foc la sandrama.

  3. Pai nu te laudai tu acum vreo 3 ani ca ii vei aduce pe Tesla, General Motors si Solar City la Resita, de i-ai adus si pe Robu si Falca si tu spuneai ca de acum incolo forta de munca va veni in Caras de se uita Robu la tine ca la un oligofren si zambea. Eu am fost acolo in sala! Ai uitat?

  4. Ai dreptate Laurean.Din pacate orasul va fi populat de pensionari.De cand e lumea si pamantul orasele cu un centru universitar puternic vor prospera in dauna oraselor muncitoresti.Baietii si fetele de aici au reusit performanta unica de a falimenta UEM!Mai are rost sa discutam de viitor?Orasul va fi bogat in functionari publici ,tot mai multi,iar impozitul va creste, sa putem tinem aceste loazbe cu salarii barosane.

    • Clar mizam pe turism. Sunt convins ca daca valorificam la maximum potentialul turistic al Carasului (noi domenii schiabile, Cheile Crasului, Herculane, etc) impreuna cu turismul in Timis (Surduc, Pades, tara Fagetului, pesterile, Lunca Timisului) si Mehedintiul (Parcul National Portile de FIer, defileul Dunarii), sunt convins ca putem deveni regiunea turistica numarul 1 in Romania!

      • FANFAN LA TULIPE Reply

        Sincer si fara nciun semn de mistocareala sau baza tu iti dai seama ce aberatii graiesti ? Impartasesti „”ratacirile spirituale „” ale lui Dunca si ale primarului ?

  5. Dar cine este prost sa vina in Resita si sa se blocheze aici intre dealuri si la cap de linie ??? Asta inseamna dezvoltare „ZERO”.
    Daca te bagi aici intre dealuri si fara comunicare rutiera si feroviara … inseamna ca esti un sinucigas.
    Aici vin doar firmele mici, investitorii adevarati raman in zona deschisa … vezi de exemplu Caransebes unde ai teren la dispozitie, ai nod de cale fereta si chiar si nod rutier.
    Asa ca … nu va mai milogiti atat … asta-i viata.

  6. Oraşul n-are legătură la autostradă iar ăsta e un impediment pt. investitori. Odată ce Reşiţa va fi legată la o autostradă, vor veni şi investitorii.

    • Nu tine neaparat de un rahat de sosea si o cale ferata rapida dezvoltarea unui judet. Ce Calarasiul e un judet dezvoltat? A, si mai are si ditamai Dunarea!! Nu, e un amarat de judet de tranzit? Sau Hunedoara se dezvolta intr-un ritm ametitor? Nici pomeneala! De regula, polii nationali de dezvoltare care sunt si centre universitare regionale fac legea (Bucuresti, Timisoara, Cluj si Iasi)

      • Si noi in Caras avem „ditamai” Dunarea, cea mai frumoasa zona a ei din RO. Dar – din nou – fara infrastructura nici turismul nu se dezvolta, e clar?

    • Iulicafarafrica Reply

      Reșița n-are nici măcar o centură pe care să meargă camioanele pline cu lemne pe care nu le numără nimeni și cele cu „fer” vechi.

  7. Asta nu va poate reprosa nimeni. A fost insa naroada afirmatia PNL ca nu vin investitorii din cauza autostrazilor lipsa. Dacia este in cadere libera ca si Ford si au drum liber pe autostrada. Situatia este complexa si inchirieri de terenuri si sute de mii de metri patrati pentru investitii sunt pferite fara succes in Europa si peste ocean…Sa fie mai rretinut PNL in declaratiile electorale..

    • Dacia (Mioveni) si Ford (Craiova) au drum liber (???) pe autostrada? Care autostrazi, alea promise de PSD, care nu exista? Hai, pe bune…
      Iar pentru Resita chiar este o mare problema infrastructura si posibilitatile de a ajunge aici, fie pe sosea, fie pe calea ferata. Si asta conteaza pentru investitori.

Adaugă comentariu