Caraş-Severin, Romania

Perioada sărbătorilor de iarnă a trecut. Şi cu ea, au trecut şi zilele bune ale afaceriştilor. Cum Sf. Nicolae, Crăciunul şi Anul Nou, ne-au golit buzunarele, lucrul acesta începe să se vadă şi în casele de marcat ale magazinelor, şi nu numai.

De la buticuri şi supermarket-uri până la restaurante şi saloane cosmetice, toate au intrat într-o periodă de stagnare. Cu toate acestea, un lucru este favorabil, cel puţin pentru noi, consumatorii. În ianuarie, pentru a atrage clienţii, mulţi patroni aplică aşa-zisa „reducere de după sărbători“ adecvată bugetului redus din această perioadă.

Dacă luna decembrie a fost o lună bogată pentru saloanele cosmetice, în ianuarie şi februarie lucrurile nu sunt tocmai roz. Poate doar Revelionul sârbesc sau Sfântul Valentin să mai aducă ceva profituri. În această perioadă reşiţencele, preferă să meargă la solar sau să-şi facă o manichiură simplă în detrimentul unghiilor false sau a manichiurii cu gel. După cum ne-a declarat şi Gabriela Popescu, patroana unui salon cosmetic din municipiu, „în ianuarie şi februarie nu merge. Ştiu asta de anul trecut. Totuşi, clientele mele nu ţin cont că e iarnă sau vară şi apelează la aceleaşi servicii ca de obicei: tratamente cosmetice, epilat“.

Nici magazinele şi supermarket-urile nu se pot lăuda cu vânzări prea mari. A trecut vremea produselor din carne şi a băuturilor alcoolice, cumpărate în cantităţi mari. După ce Revelionul le-a adus încasări substanţiale, patronii de baruri şi restaurante au şi ei parte de o lună „moartă“. Reşiţenii preferă acum să frecventeze aceste localuri doar pentru a bea o cafea sau un suc.

Lavinia Predescu
[email protected]