Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Orașul ar putea deveni zonă turistică datorită unor optimizări care s-ar putea face în activitatea legată de operarea bacului pe ruta Moldova Nouă-Golubăț. Iar de la 1 iunie ne vom putea bucura de curse regulate, non-stop, cu sau fără călători, după cum promite noul operator!

Palatul administrației județene a găzduit, luni, conferința de prezentare a câștigătorului licitației, cu care forul cărășean a încheiat contractul de concesiune pentru serviciile de operare a bacului de trecere tip catamaran Baziaș 4 și a pontonului Baziaș 3, de la Moldova Nouă. În acest context, reprezentanții administrației județene și locale au asigurat noul operator de concursul pe care și-l vor da pentru rezolvarea problemelor întâmpinate în trecut de vechiul operator, astfel încât activitatea să fie optimizată.

Potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean, Marius Isac, „este un contract care se va desfășura pe o durată de trei ani, unde viitorul operator va face servicii de operare pe ruta România-Serbia“, oficialul ținând să-i ureze succes câștigătorului licitației.

În calitate de purtător de cuvânt al noului operator, Eugen Băleanu a precizat: „Am câștigat prin licitație un contract foarte greu de derulat, însă cu multe șanse de izbândă dacă reușim să optimizăm funcționarea lui! Pentru că, din păcate, o asemenea ambarcațiune cu potențial uriaș turistic a fost restricționată în activitatea ei pe diferite compartimente, de navigație, de tonaj și așa mai departe. Noi avem câteva propuneri pentru a optimiza aceste lucruri. Și sper că vom avea concursul Consiliului Județean, al dlui președinte Romeo Dunca, pentru ca Moldova Nouă să devină centru turistic local și județean. Sunt câteva lucruri de făcut pe care sper să și le asume Consiliul Județean, Primăria Moldova Nouă, cu ajutorul dlui primar Ion Chisăliță. Toate aceste optimizări pot conduce la funcționarea și finalizarea acestui bac. Noi ne asumăm finanțarea lui, ne asumăm să funcționeze non-stop, cu sau fără călători, pe această cale, vă rog să ne sprijiniți ca noi să reușim. Sperăm ca, cel târziu pe data de 1 iunie, să putem fi capabili să dăm drumul la curse regulate, și care să nu se mai întrerupă din diferite motive. Noi am identificat toate problemele pe care le-a cauzat proasta gestionare a acestui bac“. Băleanu a mai subliniat că „suntem oameni de afaceri de bună credință, nu am venit să cerem bani de la Consiliul Județean, nu dorim facilități financiare de la Primăria Moldova Nouă, ci dorim ca împreună să rentabilizăm acest serviciu“.

La rândul său, edilul șef de pe Clisură, Ion Chisăliță, s-a declarat încântat de semnarea contractului cu „firma familiei Băleanu. Mă bucur nespus pentru că eu cunosc activitatea acestei firme, că de-a lungul timpului firma a dovedit foarte multă seriozitate, a funcționat continuu fără nicio problemă în domeniul pe care și l-a ales, și mai ales că în ultima perioadă, în ultimul an, a dezvoltat și activități turistice pe Dunăre. Așa că este o firmă care, istoricește vorbind, a dovedit tot ce trebuia să dovedească afaceri și a dobândit această experiență pentru a face turism pe Dunăre. Eu cred că este începutul sfârșitului, începutul unui management corespunzător și că acest bac, această infrastructură își va dovedi eficiența în dezvoltarea turismului. Va fi cea mai puternică pârghie pentru turismul la Moldova Nouă, mai ales legat de Dunăre. Este sfârșitul celor care s-au întâmplat și au făcut ca această activitate să se desfășoare cu salturi, și până la urmă și din cauza unui management defectuos. (…) Cunosc problemele care trebuie rezolvate din partea autorității, fie că este vorba de cea publică locală de la Moldova Nouă sau de Consiliul Județean. Am mare încredere în tot ce s-ar întâmpla la Moldova Nouă. Nu vreau eu să promit, dar veți avea ocazia, într-o perioadă foarte scurtă, să vedeți o altă abordare privind turismul în Clisura Dunării“.

JCS-Antoniu Mocanu