Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – Dan Paici, cunoscut sub numele de „Lupul Singuratic”, personaj nu doar aparte, ci şi foarte simpatic, are 68 de ani, s-a născut la Râmnicu de Jos, judeţul Constanţa, a copilărit la Sulina, iar acum trăieşte lângă Caransebeş, pe drumul spre Poiana Buchin!

Timp de trei decenii, inginerul a avut o viaţă mai mult decât aventuroasă: a supravieţuit unei avalanşe, unei prăbuşiri cu elicopterul, unui accident extrem de grav la escaladă şi, în plus, are la activ o participare ca mecanic la Raliul Paris – Dakar, în această perioadă îndeletnicindu-se şi cu practicarea sporturilor extreme.

Mai nou, „Lupul Singuratic” şi-a propus să parcurgă o parte a celor 2.100 de kilometri ai Dunării, de la Ingolstadt, Germania, la Silistra, în dreptul oraşului românesc Călăraşi, în aşa-numitul TID (Tur International Danubian), în caiac, traseu pe care l-a făcut în totalitate în anul 2015. El se va alătura caravanei fluviale la Belgrad, în data de 3 august, şi se va despărţi de colegii de aventură la Vidin, în 12 august, după parcurgerea a aproximativ 400 de kilometri.

Printre aventurile trăite de „Lup” se numără şi escaladarea, timp de 20 de zile, a celui mai înalt munte din lume, îmbrăcat în… costum popular românesc, confecţionat în urmă cu 100 de ani, la Borlova. Evenimentul s-a petrecut în octombrie 2011. „Am urcat până la 5.416 metri, pe Masivul Annapurna din Himalaya. Am ajuns în costum popular – am mers aşa chiar şi în avion, pe ruta Budapesta – Moscova, cu tricolorul în mână, şi am adus de-acolo grâu, de la 3. 000 de metri, pe care mama mea, la 80 de ani, s-a apucat să-l cultive pe Valea Almăjului…”.

După acest moment, Dan Paici a petrecut trei zile la Taj Mahal, celebrul templu indian al dragostei, unde a fost asaltat de turişti pentru fotografii. „M-am visat aidoma românilor care au ocolit pământul în opinci!”, a adăugat „Lupul Singuratic”.

Din câte povesteşte, prima experienţă neplăcută a trăit-o la 29 de ani, când, într-o escaladă pe un perete vertical, la Băile Herculane, s-a prăbuşit de la 80 de metri şi şi-a fracturat bazinul, accidentul ţinându-l imobilizat nu mai puţin de 8 luni.

Cea mai grea încercare la care a fost supus a trăit-o însă în 1987, când, împreună cu un coleg, a plecat spre Vf. Păpuşa, înalt de 2.135 metri, din Munţii Parâng. Dintr-odată, a început să ningă puternic şi cei doi au hotărât să coboare. La 8 km, în vale, era o cabană. Stratul de zăpadă ajunsese la 2 metri şi jumătate, aşa că cei 8 kilometri i-au făcut în 4 zile. Cei doi au ajuns cu bine la cabană, apoi în primul sat, unde au dormit 29 de ore. Viscolul s-a oprit, ei s-au refăcut şi au reluat cu succes ascensiunea.

Chiar de Ziua Naţională a României, în 1 Decembrie 2001, s-a prăbuşit cu un elicopter în timp ce zbura la altitudinea de 2.150 de metri, dar nici el, nici pilotul, n-au avut nicio zgârietură.

Şase ani mai târziu, alături de un grup de francezi pe care i-a cunoscut în Munţii Banatului, a plecat în cursa Paris – Dakar, pe post de mecanic. A mers cu ei o vreme, dar nu i-au plăcut sistematizarea şi schematismul de acolo, astfel că până la urmă a preferat să traverseze Sahara cu un microbuz berber inedit – o Dacie break cu 3 scaune în… portbagaj.

Ultima sa aventură, care s-a întins pe o perioadă de trei săptămâni şi a însumat o distanţă de 8.800 de kilometri, a trăit-o în urmă cu şapte ani. Este vorba despre cea de a XI-a ediţie a Raliului „Budapesta – Bamako”, care s-a desfăşurat în perioada 15 ianuarie-5 februarie 2016 şi la care tânărul şi neliniştitul pensionar caransebeşean a participat împreună cu concitadinul său Ştefan Andronache, cu care a format echipajul „Draco – Lupul Alb”, pe întreg traseul cei doi fiind însoţiţi de „Doamna Verde”, o Dacie 1300 fabricată în anul 1982, cu care au reuşit să ajungă în punctul final al destinaţiei – capitala statului Mali.

Nu credem că e lipsit de importanţă nici faptul că „Lupul Singuratic” a ţinut să ajute Turcia, organizând un transport cu alimente şi bunuri de strictă necesitate după ce această ţară a fost greu încercată de cutremure la începutul acestui an.

Iar acum, după opt ani de la participarea la TID, vrea să simtă din nou gustul aventurii, aşa că s-a hotărât să străbată măcar o parte a traseului. Plecarea în Tur, de la Ingolstadt, este programată pentru 25 iunie, iar sosirea la Silistra, în primele zile ale lunii septembrie.

JCS-Gabi Berger