Caraş-Severin, Romania
CARAŞ-SEVERIN – ANCOM avertizează la ce se poate întâmpla în cazul în care termenele nu sunt respectate.

Cifrele statistice arată că, din noiembrie şi până în prezent, numărul cărăşenilor care au ales să cumpere online a crescut cu peste 14 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi tocmai de aceea, pentru că luna decembrie este o perioadă încărcata pentru comercianții online şi pentru curieri, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) îi sfătuiește pe utilizatori ca, în cazul întârzierilor la livrarea unor bunuri comandate online, să se adreseze direct comercianților, care au obligația de a se asigura că produsele ajung în termenul agreat la clienții lor. Achiziţionarea online a unor bunuri reprezintă un contract încheiat prin mijloace de comunicație la distanţă între comercianți și persoana care comandă, prin care comercianții se angajează să furnizeze produsele comandate într-un anumit termen. Utilizatorii reprezintă o terță parte, respectiv destinatarii coletelor poştale, fără a avea o relație contractuală cu prestatorii de servicii poştale. În cazul în care comerciantul nu a soluționat amiabil reclamația referitoare la întârzierea comenzii, vă puteţi adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care poate verifica în ce măsură comerciantul a respectat legislația. În situația în care conținutul coletului este deteriorat și comerciantul refuză soluționarea amiabilă, vă puteţi adresa instanţei de judecată competente. Doar aceasta îl poate obliga pe acesta la plata despăgubirilor aferente prejudiciului suferit în urma deteriorării.