Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – A promis primarul Ioan Popa, vorbind despre autobuzele care vor fi introduse până la implementarea proiectului vizând tramvaiele.

Aleșii urbei au făcut noi pași spre introducerea tramvaiului, respectiv spre înnoirea autobuzelor ce vor fi folosite până atunci. Potrivit primarului Ioan Popa, peste două săptămâni, câștigătorii licitației pentru autobuze își vor primi banii, urmând ca în octombrie, noiembrie să se dea drumul sistemului cu operatorul propriu al municipalității reșițene.

„Am trecut Planul de Mobilitate Urbană, era necesar ca până în 21 august să fie la ADR, a explicat edilul. În următoarea ședință vom trece probabil și planul de strategie durabilă, care a fost și el un pic remaniat, un pic rearanjat. Și în rest suntem pe linie dreaptă. Am fost săptămâna trecută la Timișoara, într-o întâlnire cu Nicolae Robu, cu Falcă, cu viceprimarul de la Deva, pentru niște realocări de sume între UAT-uri (unități administrativ teritoriale – n.r.) și vă pot spune că am mai obținut niște bani pentru școli, de la Arad, care nu avea nevoie de ei. Și noi am cedat niște bani pentru reabilitare spații sau terenuri degradate, pentru că neavând registrul de spații verzi gata, nu putem să-i utilizăm. Proiectul legat de tramvaie este în linie dreaptă, lucrăm cu Jaspers, acest consultant al Băncii Europene de Investiții. Săptămâna viitoare probabil lansăm caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. E o lucrare mare, care se duce undeva la jumătate de milion de euro, și termenul de realizare a lor pentru depunerea proiectului este de șase luni“.

Dar până la tramvaie, înlocuim autobuzele. „Luni s-au deschis plicurile la licitația pentru autobuze second hand, însă din ceea ce știu s-au înscris la licitație firme serioase și noi avem un target: autobuze cu an de fabricație cel puțin 2007, 2008, Euro 5, cu climatizare pe ele, a precizat Popa. Eu pot să vă garantez că în trei luni reșițenii vor circula în cu totul alte condiții în transportul public. Noi am punctat foarte mult să fie cât mai noi, să aibă climă pe tot autobuzul. Cele care nu sunt articulate, spre exemplu, să aibă trei uși nu două, să aibă rampa de urcare joasă, ca să poată fi utilizate și de persoanele cu dizabilități. Sunt câteva elemente pe care le-am trecut acolo tocmai pentru a nu ne trezi tot cu niște rable așa cum sunt cele cu care circulăm astăzi“.