Caraş-Severin, Romania

Astfel, ei au făcut o călătorie cu trenul pe linia ferată Oraviţa Anina. Una din concluziile lor este aceea că linia nu poate fi salvată de la închidere de către călători. Numărul acestora este foarte mic: „Trebuie căutate soluţii de menţinere în funcţiune a traseului la nivelul politicilor publice. De asemenea, în prima parte pe traseu se găsesc multe clădiri industriale prăbuşite şi grămezi de moloz care provin de la închiderea fostei exploatări miniere de uraniu de la Ciudanoviţa – Lişava – Natra iar esteticul traseului este umbrit şi de haldele de deşeuri miniere neprotejate provenite de la mina din Anina“.

Din fericire, deocamdată, Semmeringul Banatului rămâne funcţional. Jurnal CS le dă o veste bună celor de la GEC Nera şi anume faptul că Ministerul Transporturilor, prin adresa 758 din 26 mai 2011 trimisă Primăriei Anina, susţine că „pe secţia de circulaţie Oraviţa- Anina se închid doar 1,54 km de cale ferată reprezentând linii necirculabile din staţia Anina“.

Nina Curiţa