CARAȘ-SEVERIN – Interacțiunea online între cetățeni și Consiliul Județean (CJ) va fi posibilă grație proiectului intitulat „Creșterea calității serviciilor publice electronice pentru cetățeni la nivelul județului Caraș-Severin”. Finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA), proiectul a fost lansat oficial ieri!
La finalul celor 16 luni de implementare, proces care a demarat pe 19 mai, CJ va avea acest sistem funcțional conform standardelor în domeniu și va fi certificat în conformitate cu standardul ISO 9001/2015. „Ce se urmărește prin proiect? În primul rând, să scurtăm timpii de răspuns la solicitările cetățenilor. S-a avut în vedere să creăm un ghișeu online cu acces facil și imediat către serviciile publice, care să poată fi accesat de oriunde dacă ai un dispozitiv mobil sau un computer. După ce sunt depuse, solicitările cetățenilor merg spre managementul de documente, mai departe urmându-și fluxul intern. Astfel, cetățeanul își poate rezolva problemele din confortul casei, primind prin e-mail și sms confirmarea că solicitarea sa a fost primită de CJ”, a explicat managerul de proiect, Cristina Mocanu, cu prilejul lansării proiectului.
Până în august 2023, totul ar putea funcționa online, prezența fizică nemaifiind necesară. Lucru care vine în acord cu tendința Comisiei Europene pe următorii 20-30 de ani, ca totul să fie digital, renunțându-se astfel la partea scrisă. Motiv pentru care Cristina Mocanu consideră proiectul ca foarte important pentru cetățeni. În acest sens, va fi instruit atât personalul care va lucra pe partea de servicii publice, cât și pe partea de management al calității. „Ne-am dorit să avem o complementaritate la alte proiecte pe care Consiliul Județean le-a implementat pe partea de digitalizare. Dintre acestea, enumăr eficientizarea duratei de livrare a serviciilor publice în județ, administrație publică europeană sau gestiunea în sistem informatic a registrului agricol. Aici am avut parteneri 15 UAT-uri din județ la un sistem pe care acum îl folosesc și celelalte UAT-uri”, a mai precizat managerul actualului proiect.
Concret, va fi implementat un portal de servicii pentru cetățeni și se va extinde sistemul de management de documente. De asemenea, site-ul instituției va fi refăcut în așa fel încât să răspundă nevoilor tehnologice actuale și să poată fi accesat cu ușurință de pe dispozitive mobile. „E un pas spre normalitate, spre simplificarea interacțiunii cetățeanului cu instituția și spre răspunsuri mai prompte la solicitările sale. Resursa umană este baza serviciilor de calitate, iar accesarea fondurilor europene se face prin abilitățile și competențele oamenilor”, a concluzionat președintele CJ, Romeo Dunca.
JCS-Ionel Ivașcu